(انتخابات مجلس هشتم 1)

   احزاب اصلاح طلب يزدي را بهتر بشناسيم
به تكاپو افتادن اصلاح طلبان يزدي براي پيروز شدن در انتخابات آتي كاملا مشهود است؟؟؟برگزاري جلسات و سخنراني هاي سياسي ،فضاي مطبوعاتي ورسانه اي كه ايجاد نموده اند همگي اين موضوع را به اثبات مي رساند كه اصلاح طلبان يزدي با درس گرفتن از انتخابات گذشته و تجاربي كه آموخته اند در تلاشند كه ايندفعه با پيروزي در انتخابات شوراها (همانند اصولگرايان كه با پيروزي شوراها شروع شد) گامهاي بعدي را با پيروزي و موفقيت به انجام برسانند .
در اين گزارش نيز يزدفردا سعي نموده با معرفي اعضاي موثر احزاب اصلاح طلب يزدي به كندو كاو اين موضوع بپردازد .

حزب مشاركت

غلامعلي سفيد ؛فاطمه عباسقلي زاده ،رضا سالياني ،ترابي ،حسين شمس از اعضاءشوراي مركزي اين حزب هستند .در حزب مشاركت يزد غلامعلي سفيد همه كاره است و با توان وقدرت مالي و اجرائي كه دارد حتي رياست شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي را بر عهده گرفته است .
سفيد و عباسقلي زاده از چهره هاي مؤثر اين حزب هستند و بيشتر فعاليتهاي اين حزب حول و حوش اين دو چهره مي چرخد.هر چند در مانور هاي ايذائي اين حزب تهديد به عدم شركت در انتخابت نموده است ولي در عمل با تمام توان خود را آماده شركت در انتخابات مي نمايند 
گفته مي شود در انتخابات خبرگان اين حزب در تلاش است تا با دعوت از حجج الا سلام سيد كاظم حيدري و مصطفي محقق داماد حضور فعالي داشته باشد و در انتخابات شوراها سيد حسيني (رئيس سابق ميراث فرهنگي)وچند جوان بي نام و نشان در ليست آنها جا خوش نموده اند واز مديران اسبق دولت اصلاحات در ليست خبري نيست و دليل آن را درسياسي عمل نمودن مديران  اسبق و اميد به بازگشت به مناصب قبلي و يا در حد مناصب گذشته بايد جستجو نمود.همچنانكه گفته مي شود سفيد خود را براي انتخابات مجلس هشتم آماده مي كند با اينكه سيد حميد كلانتري (استاندار اسبق )نيز هم اكنون اعلام آمادگي نموده است .رقابت اين دو به طور حتم ديدني و خواهد بود .

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي

وحيد دستگاه دار ،مصطفي قاسمي ،سراج الدين وحيدي ،حمزه غالبي ،امير پاكزاد ،كافي ،از اعضاءشوراي مركزي وعده اي از اعضاء منحل شده انجمن جمهوري خواه دانشگاه يزد اعضاي اين سازمان هستند .به خاطر محفلي بر گزار شدن جلسات اين سازمان اخباري پيرامون آنها نمي چرخد به طوري كه مشاركتي هاي دو آتشه نيز در زمان حضور سيد محمدرضا خاتمي در يزد نتوانستند در جلسات اين حزب سياسي شركت نمايند . اما گفته مي شود آنها بيشتر در پي برگزاري "جلسات ضد عدالت"و تخريب دولت گام بر مي دارند .حجت الاسلام معزالديني گزينه احتمالي آنها براي انتخابات خبرگان رهبري است .گفتني است انجمن اعوان از اين حزب سياسي دفاع مي كند
حزب اعتدال و توسعه
دهستاني ،كاظم زاده ،علمدار ،رادمنش ؛اعضاي شوراي مركزي اين حزب هستند .گفته مي شود براي انتخابات خبرگان كانديداي مورد نظر خود را انتخاب نموده اند و براي انتخابات شوراها نيز به جز رادمنش بقيه كانديداهاي خود را انتخاب نموده اندو در نهايت پيش بيني ها حكايت از آن دارد اين حزب سياسي به رهبري دكتر دهستاني در راه اهداف شوراي هماهنگي گام بر خواهد داشت و كاظم زاده از افراد مطرح اين حزب تنها فرد شركت كننده در جلسات شوراي هماهنگي اصلاح طلبان است



كار گزاران سازندگي
عماد تشكري به همراه برادر خود عميد در اين حزب تك و تنهاست هر چند چند انجمن غير دولتي مثل" يادگار "اورا همراهي خواهند نمود گفته مي شود كه عماد تشكري در صورت بر كناري از صنايع دستي كانديد انتخابات شوراي شهر خواهد شد اين حزب در انتخابات خبرگان و شورا تابع بي چون و چراي شوراي هما هنگي اصلاح طلبان است .

مجمع روحانيون مبارز
حجت الاسلام سيد محمد رضوي كه تنها ي ،تنها ست و هر چند حجت الاسلام صدوقي عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در يزد است ولي با توجه به پست نمايندگي ولي فقيه در استان قطعا نقش بي طرفي خود را حفظ خواهد نمود .
حجت الاسلام رضوي در انتخابات خبرگان و شوراها حركت خاصي نخواهد نمود و به حركتهاي اعتماديون بسنده خواهد كرد و او فقط به فكر تسخير كرسي مجلس هشتم خواهد بود .

اعتماد ملي  يزد

كاظم رحيمي و حميد رضا كارگر از اعضاي شاخص اين حزب هستند وگفته مي شود تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد ميبد از اعضاي فعال اين حزب هستند .هر چند كه گفته مي شود گرداننده اصلي اين حزب رضوي نماينده اسبق يزد و عضو مجمع روحانيون مي باشد
فعاليت هاي اين حزب سياسي تا كنون در خور و شايسته نبوده به طوري كه آنها در مكان برگزاري يك جلسه با ديگر احزاب اصلاح طلب يزدي اختلاف پيداكردند .در انتخابات خبرگان رهبري ملك احمدي گزينه نهائي آنهاست ودر انتخابات شوراها كنرگر و رحيمي قصد دارند كانديد شوند.اين حزب همچنين قصد دارد تا حضور دوباره رضوي را براي انتخابات مجلس هشتم آماده كند.


حزب همبستگي

عبقري نيز كه مانند حجت الاسلام رضوي در يزد تك و تنهاست نه اعضايي دارد و نه در جلسات شركت مي كند او هم قصد دارد خود را آماده براي كانديدايي شوراي شهر نمايد.

مردم سالاري
متاسفانه يا خوشبختانه در يزد هيچكس نمايندگي اين حزب را ندارد و تحركي هم در اين دو انتخابات نخواهد داشت .

مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي .
اين مجمع با محوريت افخمي فرماندار سابق اردكان است و حول و حوش 5 سال است كه ديگر فعال نيست و اعضاءآن هر يك در احزاب ديگر اصلاح طلبان عضويت پيدا كرده اند.

شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي
اين شورا كه اخيرا با رهبريت غلامعلي سفيد اعلام موجوديت نموده است .در اين شورا بيشتر اعضاي حزب مشاركت نفوذ دارند .
اين شورا معتقد است كه در انتخابات تمام احزاب اصلاح طلب بايد به يك نتيجه واحد برسند ويك ليست واحد را ارائه دهند ،اما هنوز آنها در اين زمينه به يك جمع بندي كامل نرسيده اند.
و تنها اميد اصلاح طلبان يزدي نام مهندس سفيد است كه به عنوان اخرين تير اصلاح طلبان شليك شده است واميد دارند با حضور وي بتوان اصلاح طلبان يزدي را متحد نموده و رقيبي جدي در مقابل شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي اصولگرايان باشد . سفيد وهمفكرانش در تحليل هاي خود بر اين عقيده اند كه با تيزبيني و بزرگنمائي ، از  اشتباهات اصولگرايان در پست هاي اجرائي مي توان پل پيروزي را ساخت
حزب كار "
اين حزب اصلا نه معلوم است كه دفتري دارد و نه اعضايي . بعضا خانه كارگر استان يزد مواضع اين حزب را در بيانيه هاي غير رسمي اعلام مي كند .

يزدفردا-عليزاده

يزدفردا"با توجه به رسالت رسانه اي يزدفردا آمادگي خود را در ارائه نظرات و انتقادات احزاب اعلام داشته و از

آن به گرمي استقبال مي نمائيم.

اخبار مرتبط:  







 گزارشي ازدور جديد فعاليت اصولگرايان يزدي
تاریخ : 29 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 02:23









 کسی که بارش شیشه است، سنگ در دست نمی گیرد!
تاریخ : 23 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 06:50



 اعتماد نيوز و حركتي تازه
تاریخ : 23 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 02:57



 هیاهوی بسیار برای هیچ
تاریخ : 21 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 10:42

 

 همه سرمایه شورای هماهنگی اصلاح طلبان، چهل و چند نفر است؟!
تاریخ : 06 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 01:53

 



 



 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا