يزدفردا:توضيح در تحليل سياسي قبلي يزد فردا با عنوان گزارشي از فعاليت اصلاح طلبان يزدي بر عليه دولت نهم واكنش هاي متفاوتي داشت كه جوابيه حزب اعتدال و توسعه توسط يزد فردا منعكس گرديده و لازم ديديم كه از نحوه بر خورد دوستان در حزب و اعتدال تو سعه تشكر  شود .

و در مورد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هم استاد ارجمند علي اكبر جعفري ندوشن طي تماسي با يزدفردا عضويت خود را در حزب مجاهدين انقلاب اسلامي تكذيب نموده واعلام داشتند حضور ايشان در چند جلسه اين سازمان با توجه به در خواست تعدادي از دانشجويان صورت گرفته است و در تحليل جريان مشروطيت ودر تحليل كتاب تاليفي ايشان بوده و حضور ايشان در جلسات ذكر شده به معني پذيرش عضويت حزب  نبوده و در راستاي رسالت حرفه اي كه همانا تدريس مي باشد بوده است و اميد كه توضيح داده شده فوق از تقصير ما بكاهدهر چند كه دوستان در احزاب با معرفي اعضاء شوراي مركزي خود مي توانند از ايجاد اينگونه شائبه ها جلو گيري نمايند 

گزارشي ازدورجديد فعاليت اصولگرايان يزدي

       پيش به سوي گام چهارم         

اگر چه اين روزها اخبار زيادي ازدور جديد فعاليت اصولگرايان يزدي در رسانه هاي گروهي منتشر نمي شود اما آنها سخت در تكاپو براي پيروزي در گام چهارم هستند .
بنابراين اگر دومين دوره شوراهاي شهر و روستا را گام اول و مجلس و رياست جمهوري نهم را گام دوم و سوم بناميم ،انتخابات خبرگان رهبري و شورا ها گام چهارم قلمدادمي شود .

جمعيت ايثارگران
جمعيت ايثار گران يزد بعد از انتخابات نهم رياست جمهوري يكي از احزاب پر قدرت وپر نفوذ درصحنه سياسي استان بحساب مي آيد .
اگرچه عليرضا فاخر زاد دبير اين جمعيت  بدليل انتصاب در پست بازرس ويژه دولت(رئيس جمهور) در استان يزد ،نتوانست پست معاونت سياسي و امنيتي استانداري يزد را بدست بگيرد  . ولي به هر حا ل اين دست نيافتن يك گام رو به جلو براي اصولگرايان بحساب مي آيد .رو به جلو از آن لحاظ كه فاخر زاد هم به عنوان يك چهره تئوريك و نظريه پرداز ،هم به عنوان سازمان دهنده ستاد انتخابات گام چهارم در شوراي هما هنگي نيرو هاي انقلاب اسلامي استان يزد مي تواند در جمع و جور كردن احزاب اصولگرا نقش مهمي را ايفاء كند .
دكتر محمد رضا شايق (استاد دانشگاه ومشاور فرهنگي استاندار)دكتر حسين ابرقوئي (رئيس فعلي هواشناسي استان)ودكتر جلال نيكو كاران؛ از جمله كساني هستند  كه به طور حتم با نيروي جواني و انرژيك  و نقش تاثير گذاري خود بار ديگر مي توانند گام هاي موثري را در پيروزي انتخابات بردارند

جمعيت ايثارگران همچنين از ارتباط تنگا تنگ اين جمعيت با گروه هاي انصار و نيز ستاد هاي دكتر احمدي نژاد در استان يزد نيز در اين روياروئي سياسي قطعا سود خواهد برد .


مجمع المحسنين يزد  

اين مجمع اصولگرا سياسي بعد از اينكه يكي از اعضاي موثر خود را در فدراسيون ژيمناستيك و كنفدراسيون غرب آسيا (رئيس)ديد (احمد محتشمي)شايد به نظر برسد كه زياد فعال نيست؟

آما آيا اينطور است؟

در پاسخ بايد گفت احمد محتشمي چهره تاثير گذار و سر شناس اصولگرايان يزدي هفته اي چند بار يزد است و پيگير فعاليت اصولگرايان و قائم مقام شوراي هما هنگي نيروهاي انقلاب اسلامي ؟؟!وحتي اينكه زودتر از ديگر تشكل هاي سياسي اصولگرا از انتخاب شدن 4 نفر براي انتخابات شوراها خبر مي دهد و در مصاحبه هاي خود نيز عملكرد دولت را نقد مي كند .

تقوائي ديگر چهره سر شناس و موثر اين تشكل در نهاد استانداري يزد راهنماي اصولگرايان دستگاههاي اجرائي را پذيرفته است پس مي توان گفت كه مجمع المحسنين نسبتا فعال است.

حزب موتلفه

خيلي از فعالين سياسي اصلاح طلب بعد از انتخابات رياست جمهوري سعي كردند كه فعاليت حزب مؤتلفه را كمرنگ جلوه كرده و حتي بارها عنوان نمودند كه اين حزب به دنبال سهم خواص است؟

اما مؤتلفه يك جريان قوي سياسي نه تنها در استان بلكه در كشور ااست و به قول قائم مقام اين حزب سياسي (فقيهي)هيچ وقت به دنبال سهم خواهي نبوده و نيست. گفته مي شود برگزاري متينگ هاي سياسي با شروع سال تحصيلي و آوردن سخنران از فعاليت هاي جديد اين حزب خواهد بود.
فقيهي ،رضائي،دكتر زارع،توكلي ؛شيخي از چهره هاي فعال و تاثير گذاري هستند كه هر كدام بارها طرفداري خود را از عاصي و دولت نهم اعلام نموده اند.

جامعه اسلامي مهندسين
محمد حسين صداقت اگر چه به ظاهر در اين تشكل سياسي تنهاست ولي به قول خودش يك تنه همه را حريف هست واز جمله نيروهاي مطبوعاتي اصولگرايان به حساب مي آيد(هفته نامه جام)
او اين روزها بارها از عملكرد دولت در استان انتقاد نموده است و حتي در جلسه احزاب سياسي كه اخيرا در استانداري بر گزار شد حرفهاي تند خود را بيان نمود؟؟؟
صداقت ، زابلي (رئيس آموزش و پرورش استان) مهندس نجفي(استانداري يزد ) ؛وطن خواه؛باقري(برادر اصغر  باقري ) از افراد مطرح اين تشكل هستند و در مجموع در راستاي مصوبات شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي حركت خواهند نمود.

شوراي هما هنگي نيروهاي انقلاب اسلامي
شوراي هما هنگي نيروهاي انقلاب اسلامي كه بعد از انتخاب عاصي به عنوان استاندار وافول چندماهه فعاليت هاي اين شورا كه پس از پيروزي درانتخابات هاي گذشته ( گام اول و دوم و سوم) و پرداختن اعضاي اين شورا به امور اجرائي استان مي توانست طبيعي باشد ؛حركتهائي را آغاز نموده شنيده ها  حكايت از تشكيل جلسات متعدد در زمينه همسوئي و همگرائي اصولگرايان در انتخابت آتي دارد مضاف اينكه اصولگرايان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري از راي و نظر جامعه مدرسين وجامعه روحانيت ميارز حمايت و پيروي خواهد كرد و قطعا در اين مورد اتفاق نظر خواهند داشت و همت و تلاش آنها احتمالا تلاش در جهت پيروزي در انتخابات شورا خواهد بود .
به هر حال شوراي هما هنگي پس از انتخاب عاصي به عنوان استاندار يزد و پيوستن شيخ ابوئي به بدنه اجرائي دولت، با رياست فقيهي (قائم مقام  حزب مؤتلفه )وقائم مقامي احمد محتشمي (دبير مجمع المحسنين يزد )وحمايتهاي معنوي فاخرزاد،شايق و ديگر گروههاي اصولگرا يكي از مدعيان بي چون و چراي عرصه سياست استان و انتخابات آتي خواهند بود
موسسه امام خميني
موسسه امام خميني اين روز ها در يزد علاقمندان فراوان پيدا كرده است و جلسات هفتگي در اين موسسه (سه شنبه ها) به يكي از مهمترين جلسات اصولگرايان اجرائي در يزد تبديل  شده است .به طوريكه شيخ احمد عجمين چندين بار در اين جلسات شركت كرده است و به عنوان يك فرد سياستمدار كهنه كار راهنمايي هاي لازم را انجام مي دهد . اما حضور نيرو هاي پر انرژيك دانشجويان جوان بر طراوت اين جلسات گرماي خاصي را بخشيده است.
گفته مي شود اين مؤسسه در انتخابات پيش رو در ائتلاف احزاب اصولگرا مي توانند نقش موثر را ايفاءكند.

نكته پاياني
به نظر مي رسد كه در اين روزها ي گرم تابستاني گروههاي اصولگراي يزدي فهميده اند كه تنها يك عامل مي تواند آنها را موفق نگه دارد وآن اينكه همچو انتخابات گذشته  با اتفاق و اتحاد وارد اين عرصه شوند .
كه نمونه آن فعال شدن جلسات شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي و دفاع منصفانه و همه جانبه از عملكرد دولت است

يزدفردا-عليزاده

 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا