عضو كميته‌ى‌ سياسى ‌حزب اعتدال و توسعه:اصلاح طلبان يزدى، براى‌ انتخابات ليست مشترك مى‌دهند

يك عضو كميته‌ى‌ سياسى ‌حزب اعتدال و توسعه در يزد گفت: اصلاح طلبان يزدى، براى‌ انتخابات ليست مشترك مى‌دهند و هم اكنون نيز در حال رايزني هستند.

سيدحسن كاظم‌زاده ‌گفت: در شرايط كنوني به دلايل مختلف، احزاب ضعيف نگه داشته شده‌اند و متاسفانه بعضي دست‌هاي آشكار و پنهان، در صدد تضعيف احزاب هستند.

وي افزود:از آنجائي كه احزاب جزو نيروهاي جامعه مدني محسوب شده و باعث رشد حركت‌هاي مدني در جامعه مي شوند و مطالبات مردمي را به صورت منظم تر و قدرتمند‌تر ارائه مي‌كنند، افرادي درصدد تضعيف احزاب هستند.

كاظم زاده با اشاره به اين كه اين افراد دوست دارند راحت‌تر فعاليت‌هاي سياسي خودشان را ادامه دهند، افزود: طبعا آنها با اين ساختار و وظيفه و هدف حزب تا حدودي سازگار نيستند. به همين خاطر منافع خود را در تضعيف احزاب مي‌دانند.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه يزد با اشاره به مشكلات مالي احزاب در كشور خاطر نشان كرد: احزاب در ايران نياز به كار دراز مدت دارند و تغيير پياپي دولت‌ها و استراتژي آنها باعث شده است كه احزاب نتوانند مدت‌هاي مديدي دوام بياورند.

كاظم‌زاده، بيشترين عامل ضعف احزاب را حكومت دانست و گفت: حكومت مجال فعاليت به احزاب را در ايران نداده و نخواهد داد.

وي در مورد اهداف حزب متبوع خاطر نشان كرد: حزب اعتدال و توسعه، اولين و ضروري‌ترين نياز كشور را توسعه مي‌داند و راه رسيدن به توسعه را حفظ روحيه اعتدالي در كشور مي‌داند.

كاظم‌زاده افزود: حزب اعتدال و توسعه به اين نتيجه رسيده است كه با حفظ روحيه اعتدالي و ترزيق آن در جامعه و به ويژه فعالان سياسي، مي‌تواند به فرآيند رشد و توسعه در كشور كمك كند.

وي در مورد سوابق حزب گفت: حزب اعتدال و توسعه يك حزب نوپاست كه در ارديبهشت ماه 84 فعاليت رسمي خود را آغاز كرده است و اولين فعاليت حزب، انتخابات نهم رياست جمهوري بود.

كاظم‌زاده با اشاره به اين كه احزاب در يزد نياز به يك كار دراز مدت دارند، گفت: در فرهنگ جامعه نيز به دليل تجربه تاريخي مردم ايران از احزاب و هزينه‌هاي هنگفتي كه احزاب بر دوش ملت گذاشته‌اند، به نوعي عدم اعتماد به احزاب شكل گرفته است و اين عوامل باعث شده است مردم ايران با حزب، با احتياط برخورد كنند.

وي خاطرنشان كرد: روحيه اعتدالي حزب، هميشه مانع از برخورد تند با ديگر گروه‌ها مي‌شود، اما اگر عملكرد دولت را به گونه اي ببينيم كه با چهارچوب‌هاي علمي مورد پذيرش تضاد داشته باشد، طبعاً اخطارهاي خاص خودمان را خواهيم داد.

سخنگو عضو كميته سياسي حزب اعتدال و توسعه در يزد، در خصوص انتخابات مجلس خبرگان و شوراي شهر گفت: با احزاب اصلاح طلب استان جلساتي را برگزار كرده‌ايم و در صدد به وجود آوردن يك ائتلاف براي مجلس خبرگان و شوراي شهر هستيم و اين جلسات به صورت هفتگي و مستمر برگزار مي‌شود.

كاظم‌زده افزود: در مورد بعضي از افراد، بحث‌هاي جدي صورت گرفته و راي گيري نيز شده است ولي اين تصميمات ، جدا از ائتلاف اصلاح طلبان نخواهد بود و ما حاضريم، به خاطر حفظ ائتلاف، كوتاه بياييم.

عضو كميته‌ي سياسي حزب اعتدال و توسعه در پايان با انتقاد از عملكرد بعضي از احزاب افزود: در انتخابات نهم، هنگامي كه با احزاب مختلف برخورد مي‌كرديم ،‌ حتي نيروهاي يك جناح كه از يك كانديدا طرفداري مي‌كردند، به يكديگر مانند يك مخالف نگاه مي‌كردند، كه شايد حالت عداوت هم داشت، ولي حزب اعتدال و توسعه با تشكيل جلسات با ساير احزاب اعلام كرد كه آنها رقيب هستند و نه دشمن و مي‌توانند اهداف مشتركي داشته باشند

منبع"ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا