محتشميان دبير تشكل مجمع‌الابرار يزد:‌ از جريان اصول گرايى خارج شديم

دبير تشكل مجمع‌ا لابرار يزد، گفت: ما تقريبا از اصول گرايي بيرون رفتيم و اصلاح طلبي را نيز، كنار گذاشته و بيشتر واقعيت گرايي را ادامه مي‌دهيم.

حسين محتشميان در گفتگو با  ايسنا -اظهار داشت: ما به اصول، اصولگرايي پايبند هستيم، ولي وقتي مي‌بينيم كه احزاب اصولگرا، با بي توجهي به مسائل علمي و مديريتي، كارهايي را به عنوان اصولگرا انجام مي‌دهند، راه خود را از آن احزاب جدا مي‌كنيم.

وي افزود: ‌در تغيير و تحولات مديريتي، ، تغيير يك مدير به سادگي و بدون كار كارشناسي انجام مي‌پذيرد، ولي اگر كار كارشناسي صورت گيرد، وضعيت خيلي بهتر خواهد بود .

محتشميان اذعان داشت: اكنون افرادي به عنوان اصولگرا، مدير يا مسئولي را كه در زمان رئيس جمهور قبلي سمت داشته، را بركنار مي‌كنند، اين موضوع منطقي نيست، چرا كه اگر آن مدير، خوب فعاليت كرده باشد، در دوره هر رئيس جمهوري، خوب كار خواهد كرد و اين يعني واقعيت گرايي.

محتشميان، در مورد فعاليت و جايگاه احزاب در دولت نهم، گفت: مشكل خاصي به وجود نيامده است، ولي بعضي افراد از مشكل نبود بودجه، براي احزاب از دولت نهم گلايه دارند.

وي خاطرنشان كرد: اكنون فعاليت اصلاح طلبان، از قبل بيشتر شده است، ولي شايد فعاليت اصولگرايان، كمتر شده و شايد خودشان نيز متوجه نباشند.

محتشميان افزود: فكر مي‌كنم كه اصلاح طلبان، براي بدست آوردن جايگاه از دست رفته‌اشان، بيشتر فعاليت مي‌كنند، ولي اصولگرايان ضعيف عمل كرده و متاسفيم كه بعضي از آقاياني كه روي كار آمده اند، اين جنبه را احساس نكرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي احزاب به دو دسته‌ي علني و غير علني تقسيم مي‌شود، گفت: اصلاح طلبان، در مقطع كنوني به صورت غير علني و غير محسوس فعاليت مي‌كنند.

محتشميان گفت: اينكه اصلاح طلبان كمتر در رسانه‌ها هستند، شايد يك روش مبارزاتي و مظلوم نمايي است كه احزاب به كارمي‌برند.

وي در مورد وعده هاي دولت نهم، گفت: اگر شخص ديگري رئيس جمهور مي‌شد، مي‌توانستيم مطالبات خود را به صورت سرسختانه، از دولت او درخواست نمائيم.

دبير تشكل مجمع‌الابرار با اشاره به رشد سرسام آور قيمت نفت از هشت دلار به هفتاد دلار، ادامه داد: هرگاه از دولت، در مورد پول نفت سوال مي پرسيم، جواب مي‌دهند، آقاي احمدي‌نژاد تازه آمده است و تا زمان جا افتادن احمدي‌نژاد زمان لازم است.

وي افزود: ‌در مقطع كنوني، تا زماني كه دولت جا بيفتد و جابه جايي‌هاي خود را انجام دهد، چهار سال رياست جمهوري تمام شده است.

دبير تشكل مجمع‌الابرار يزد در مورد فعاليت‌هاي حزب متبوع خود گفت: سالانه جلسات مختلفي در تهران برگزار مي‌شود كه از استان يزد، نماينده اي شركت مي‌كند.

وي افزود: در دو ماه گذشته جلساتي را به منظور حل اختلافات بين دو حزب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب داشته ايم، كه در يكي از آنها حجه‌الاسلام حسن خميني، در حسينه جماران، با هدف آشتي بين دو حزب سخنراني كرد.

محتشميان، در رابطه با فعاليت‌هاي تشكل خود در يزد گفت: از تاريخ 23 تيرماه 85، جلسه‌اي را با بسيج برگزار كرده ايم كه در آن جلسه در مورد مسائل پيش آمده در فلسطين و لبنان و همچنين عضوگيري حزب و فعاليت‌هاي آن  گفتگوهايي صورت گرفت.

محتشميان، در مورد منابع مالي تشكل مجمع الابرار گفت: تامين منابع مالي ما با توجه به آنچه در مرامنامه آمده است، از كمك‌هاي مردمي، وقفيات، كمك هاي خيرين و يارانه‌هاي دولتي مي‌باشد كه البته از طريق بعضي از اين منابع، تامين مالي شده و از طريق بعضي ديگر همچون يارانه‌ها دولتي، كمكي صورت نگرفته و تقريبا قطع شده است.

محتشميان، در مورد مرامنامه، تشكل خود گفت: مجمع الابرار، تقريبا يك مجمع اصولگرا هست كه اهداف آن حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب، مبارزه با كساني كه درصدد براندازي حكومت اسلامي و به انحراف كشاندن، جريان خط امام هستند، مي باشد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا