همزمان با شروع هفته دفاع مقدس از صبح امروز (دوشنبه) چهار هزار ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی و بخشی به صورت حضوری در پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها و مساجد استان یزد آغاز شد.

یزد فردا: از این تعداد، ۴۰ برنامه آن شاخص است که از مهمترین آنها می‌توان به آیین تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ، سرکشی از ۸۰ خانواده شهید سرباز، کاروان شهدا و آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، بازسازی عملیات حصر آبادان و نشست  فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و انتظامی اشاره کرد.

گلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح  ورزشی در دهکده مقاومت، نشست طلاب و دانشجویان، جشنواره فیلم مقاومت با حضور ۷۰ فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ بانوی ایثارگر و اعزام تیم‌های پزشکی  و دندانپزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات توسط هفت درمانگاه بسیج با ویزیت رایگان دیگر برنامه هاست.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش عمده برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس امسال به صورت غیرحضوری با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در سطح استان با همکاری مردم و بسیجیان برگزار می‌شود.

سرتیپ رضا پورشمسی افزود: روح تمامی فعالیت‌های هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان با بهره‌گیری از جلوه‌های فرهنگی و هنری و ادبیات فاخر است که بنحو مناسب صورت می‌گیرد .

وی ابراز امیدواری کرد بتوان نسبت به نشر فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی و انقلابی که ضامن برون‌رفت از مشکلات است در جامعه توسط همه مسوولان و همراهی مردم و پیگیری بسیجیان اقدام‌های موثری را در سال جهش تولید بر اساس اهداف نظام و انقلاب اسلامی انجام داد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا