زمان : 31 Shahrivar 1399 - 08:33
شناسه : 159916
بازدید : 4181
چهار هزار ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در یزد آغاز شد چهار هزار ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در یزد آغاز شد همزمان با شروع هفته دفاع مقدس از صبح امروز (دوشنبه) چهار هزار ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی و بخشی به صورت حضوری در پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها و مساجد استان یزد آغاز شد.

یزد فردا: از این تعداد، ۴۰ برنامه آن شاخص است که از مهمترین آنها می‌توان به آیین تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ، سرکشی از ۸۰ خانواده شهید سرباز، کاروان شهدا و آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، بازسازی عملیات حصر آبادان و نشست  فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و انتظامی اشاره کرد.

گلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح  ورزشی در دهکده مقاومت، نشست طلاب و دانشجویان، جشنواره فیلم مقاومت با حضور ۷۰ فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ بانوی ایثارگر و اعزام تیم‌های پزشکی  و دندانپزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات توسط هفت درمانگاه بسیج با ویزیت رایگان دیگر برنامه هاست.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش عمده برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس امسال به صورت غیرحضوری با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در سطح استان با همکاری مردم و بسیجیان برگزار می‌شود.

سرتیپ رضا پورشمسی افزود: روح تمامی فعالیت‌های هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان با بهره‌گیری از جلوه‌های فرهنگی و هنری و ادبیات فاخر است که بنحو مناسب صورت می‌گیرد .

وی ابراز امیدواری کرد بتوان نسبت به نشر فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی و انقلابی که ضامن برون‌رفت از مشکلات است در جامعه توسط همه مسوولان و همراهی مردم و پیگیری بسیجیان اقدام‌های موثری را در سال جهش تولید بر اساس اهداف نظام و انقلاب اسلامی انجام داد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.