یزدفردا": سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در تیرماه امسال بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی در استان یزد در قالب اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع،  از زمین خواران از پس گرفته شد.

او افزود: در این مدت همچنین  ۴۵ فقره پرونده رفع تصرف از اراضی ملی  به مساحت بیش از  ۱۷ هکتار تشکیل شد.

سرهنگ مختومی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در تیرماه سال‌جاری موفق به کشف  دو  فقره کوره زغال مطابق با ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهارداشت: در تیرماه سال‌جاری بیش از یک و نیم هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد، که در این زمینه یک فقره پرونده کت زدن و سوزاندن درخت و درختچه مطابق  ماده ۴۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع  نیز تشکیل شده است.

او در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا