زمان : 20 Mordad 1399 - 17:45
شناسه : 158094
بازدید : 3451
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در تیرماه سال جاری بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی استان یزد، از زمین خورارن باز پس گرفته شد. دندان طمع زمین خواران یزدی کشیده شد فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در تیرماه سال جاری بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی استان یزد، از زمین خورارن باز پس گرفته شد.

یزدفردا": سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در تیرماه امسال بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی در استان یزد در قالب اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع،  از زمین خواران از پس گرفته شد.

او افزود: در این مدت همچنین  ۴۵ فقره پرونده رفع تصرف از اراضی ملی  به مساحت بیش از  ۱۷ هکتار تشکیل شد.

سرهنگ مختومی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در تیرماه سال‌جاری موفق به کشف  دو  فقره کوره زغال مطابق با ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهارداشت: در تیرماه سال‌جاری بیش از یک و نیم هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد، که در این زمینه یک فقره پرونده کت زدن و سوزاندن درخت و درختچه مطابق  ماده ۴۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع  نیز تشکیل شده است.

او در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.