یزدفردا" فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری یک سارق حرفه ای با 40 فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ منوچهرنصیری با اعلام این خبر افزود: چندی پیش سرقت های متعدد از منازل شهروندان به پلیس گزارش و بررسی موضوع به ماموران کلانتری 16 سیدجعفر یزد ارجاع شد.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده از صحنه های سرقت نشانگر این بود که تمامی سرقت ها توسط یک نفر و در ساعات پایانی شب انجام شده است.
این مسئول گفت: سارق بیشتر ازمحل های خلوت برای سرقت استفاده کرده و با استفاده از نقاطی که از لحاظ ایمنی و فیزیکی دچار نقص بودند، وارد محل مورد نظر شده و پس از انجام سرقت با وسیله نقلیه از محل متواری می شد.
نصیری ادامه داد: ماموران پلیس با انجام گشت های محسوس و نامحسوس در محل های از پیش تعیین شده و نقاطی که احتمال حضور سارق را داشت در ساعت دو بامداد روز گذشته وی را شناسایی و دستگیر کردند.
وی از کشف سنگ فرز، اره آهن­بر و تعداد زیادی کلید در بازرسی ازساک متهم افزود: این سارق حرفه ای در تحقیقات پلیسی به سرقت منازل، مساجد، مغازه و ساختمان های نیمه ساز در سطح شهر یزد و فروش اموال سرقتی به سه مالخر اعتراف کرد.
این مسئول با بیان اینکه هر سه مالخر این پرونده نیز توسط ماموران پلیس دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: مقادیری از اموال سرقتی شامل شیرآلات، لوازم خانگی، ابزارآلات ساختمانی و غیره از سارق و مالخرها کشف شد.
نصیری از شهروندان خواست با توجه به توصیه های پیشگیری از سرقت، در و پنجره های منزل خود را به تجهیزات ایمنی ضدسرقت مجهز کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا