سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور ( سناما) طی مراسمی روز سه شنبه در استان یزد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون اداره برنامه ریزی و تلفیق حساب های وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این مراسم گفت: از این پس تمامی دستگاههای اجرایی استان یزد می توانند از طریق این سامانه، صورت حساب های مالی خود را به سازمان امور اقتصادی و دارایی این استان ارسال و پاسخ های لازم را دریافت کنند.

" فرامرز نوشیروان " افزود: هماهنگی های لازم برای اجرای این برنامه با استانداری یزد جهت استفاده دستگاهها از این سامانه در شبکه اختصاصی دولت صورت گرفته است و دستگاهها می توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با استفاده از این سامانه به صورت آنلاین کلیه اطلاعات مالی دستگاهها اجرایی برای ثبت در صورت حساب های عملکرد کل کشور تهیه و در اختیار دستگاههای اجرایی و نظارتی قرار می گیرد.

وی حذف کاغذ و رفت و آمدهای غیر ضرور و وجود اطلاعات به صورت آنلاین را از مزایای استفاده از سامانه آنی نظارت مالی و خزانه داری کل کشور بیان کرد و گفت: مهمترین مزیت این سامانه حسابرسی هوشمند است که به محض ورود اطلاعات مالی دستگاههای اجرایی، خود سامانه حسابرسی الکترونیکی یا هوشمند را انجام می دهد.

معاون اداره برنامه ریزی و تلفیق حساب های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین سامانه مورد نظر قادر است بخشنامه هایی را که توسط تهیه کننده حساب رعایت نشده در اختیار او قرار دهد.

به گفته وی با همکاری اداره تمرکز و تلفیق سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد و با استفاده از ابراز ثبت آفلاین این سیستم، اطلاعات مالی ماههای گذشته دستگاههای اجرایی پایلوت در استان را ثبت شده است.

همچنین به منظور آشنایی ذی حسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استان یزد همایش یک روزه به همت سازمان امور اقتصادی و دارایی و خزانه معین استان یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا