زمان : 23 Mehr 1392 - 13:18
شناسه : 78464
بازدید : 3125
سامانه نظارت آنی خزانه داری کل کشور( سناما) در یزد راه اندازی شد سامانه نظارت آنی خزانه داری کل کشور( سناما) در یزد راه اندازی شد

سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور ( سناما) طی مراسمی روز سه شنبه در استان یزد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون اداره برنامه ریزی و تلفیق حساب های وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این مراسم گفت: از این پس تمامی دستگاههای اجرایی استان یزد می توانند از طریق این سامانه، صورت حساب های مالی خود را به سازمان امور اقتصادی و دارایی این استان ارسال و پاسخ های لازم را دریافت کنند.

" فرامرز نوشیروان " افزود: هماهنگی های لازم برای اجرای این برنامه با استانداری یزد جهت استفاده دستگاهها از این سامانه در شبکه اختصاصی دولت صورت گرفته است و دستگاهها می توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با استفاده از این سامانه به صورت آنلاین کلیه اطلاعات مالی دستگاهها اجرایی برای ثبت در صورت حساب های عملکرد کل کشور تهیه و در اختیار دستگاههای اجرایی و نظارتی قرار می گیرد.

وی حذف کاغذ و رفت و آمدهای غیر ضرور و وجود اطلاعات به صورت آنلاین را از مزایای استفاده از سامانه آنی نظارت مالی و خزانه داری کل کشور بیان کرد و گفت: مهمترین مزیت این سامانه حسابرسی هوشمند است که به محض ورود اطلاعات مالی دستگاههای اجرایی، خود سامانه حسابرسی الکترونیکی یا هوشمند را انجام می دهد.

معاون اداره برنامه ریزی و تلفیق حساب های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین سامانه مورد نظر قادر است بخشنامه هایی را که توسط تهیه کننده حساب رعایت نشده در اختیار او قرار دهد.

به گفته وی با همکاری اداره تمرکز و تلفیق سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد و با استفاده از ابراز ثبت آفلاین این سیستم، اطلاعات مالی ماههای گذشته دستگاههای اجرایی پایلوت در استان را ثبت شده است.

همچنین به منظور آشنایی ذی حسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استان یزد همایش یک روزه به همت سازمان امور اقتصادی و دارایی و خزانه معین استان یزد برگزار شد.