نماینده اردکان در مجلس در واکنش به طرح «حفظ حقوق غیر مادی نمایندگان» که به نمایندگان اجازه حمل سلاح و اخد آرم طرح ترافیک به صورت مادام العمر را می دهد، گفت: نمایندگان بعد از اتمام دوره خود به عنوان شهروند عادی در جامعه محسوب می شوند و مانند بقیه افراد حق زندگی کردن با آداب آن محیط را دارند.

محمدرضا تابش  با بیان اینکه نمایندگان در دوران نمایندگی شان می توانند «سلاح، پاسپورت سیاسی و طرح ترافیک» با خود داشته باشند، ادامه داد: نمایندگان قبل از ورود به این مسئولیت مثل بقیه افراد، زندگی کرده و از حقوق شهروندی مساوی برخوردار بودند، حال به دلیل مسئولیت خطیری که دارند و با توجه به دشمنانی که در این عرصه بوجود می آید حمل اسلحه و یا حتی طرح ترافیکی ایرادی ندارد.

وی با اشاره به حمل سلاح در دوران نمایندگی نیز گفت: با توجه به اینکه نمایندگی مجلس یکی از حساس ترین و پرمخاطره ترین شغل ها محسوب می شود بار حقوقی خاصی هم به همراه دارد.

تابش افزود: نماینده باید از حقوق خود و حوزه مورد نظرش دفاع کند و بدون هیچ لکنت زبانی حرف خود را بزند به همین دلیل حمل سلاح برای نمایندگان آزاد است.

نماینده اردکان در مجلس گفت: مجوز حمل سلاح باید در دوره نمایندگی باشد، بعد از اتمام دوره، دلیلی برای حمل سلاح و یا حتی داشتن آرم طرح ترافیک وجود ندارد و من مخالف چنین موضوعی هستم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا