کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات زندگی را کمتر و قابل تحمل‌تر می‌کند.

کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات زندگی را کمتر و قابل تحمل‌تر می‌کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، اعظم عربی گفت: باید توجه داشت که با کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات کمتر می‌شود و در غیر این صورت ساده‌ترین مشکلات به استرس‌های بزرگ در زندگی تبدیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: مهارت حل مسئله و تصمیم گیری مهارتهایی هستند که به فرد توانایی تصمیم گیری‌های موثر را در موقعیت‌های حساس زندگی می‌دهند و با توجه به اینکه افراد در زندگی با مشکلات مواجه می‌شوند نیاز به چنین مهارت‌هایی دارد تا در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد.

وی یکی از مهارت‌های مهم و کاربردی در زندگی هرانسان را کنترل هیجانات و خشم است دانست و افزود: از آنجا که خشم شالوده احساسات است و کنترل خشم تکنیک مهمی برای کاهش استرس است ، برای کاهش خشم و آثار زیانبار آن باید در موقع خشم به علت‌های آن فکر کرد و سعی شود با راه‌های مناسب همچون نوشیدن آب سرد و تغییر محیط به طور منطقی با آن کنار آمد.

کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: برای دستیابی به سلامت روان باید سعی کنیم مثبت اندیش باشیم و در زندگی نیمه پر لیوان را ببینیم، در انعطاف پذیری با شرایط جدید و همچنین سخت زندگی تاثیرات منفی محیط را به حداقل برسانیم و توکل به خدا را در زندگی به جریان بیاندازیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا