زمان : 28 Shahrivar 1391 - 09:31
شناسه : 57378
بازدید : 2539
مهارت حل مسئله قدرت مقابله با مشکلات زندگی را افزایش می‌دهد یک روانشناس مهارت حل مسئله قدرت مقابله با مشکلات زندگی را افزایش می‌دهد کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات زندگی را کمتر و قابل تحمل‌تر می‌کند.

کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات زندگی را کمتر و قابل تحمل‌تر می‌کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، اعظم عربی گفت: باید توجه داشت که با کسب مهارت حل مسئله و تصمیم گیری فشار مشکلات کمتر می‌شود و در غیر این صورت ساده‌ترین مشکلات به استرس‌های بزرگ در زندگی تبدیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: مهارت حل مسئله و تصمیم گیری مهارتهایی هستند که به فرد توانایی تصمیم گیری‌های موثر را در موقعیت‌های حساس زندگی می‌دهند و با توجه به اینکه افراد در زندگی با مشکلات مواجه می‌شوند نیاز به چنین مهارت‌هایی دارد تا در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد.

وی یکی از مهارت‌های مهم و کاربردی در زندگی هرانسان را کنترل هیجانات و خشم است دانست و افزود: از آنجا که خشم شالوده احساسات است و کنترل خشم تکنیک مهمی برای کاهش استرس است ، برای کاهش خشم و آثار زیانبار آن باید در موقع خشم به علت‌های آن فکر کرد و سعی شود با راه‌های مناسب همچون نوشیدن آب سرد و تغییر محیط به طور منطقی با آن کنار آمد.

کار‌شناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: برای دستیابی به سلامت روان باید سعی کنیم مثبت اندیش باشیم و در زندگی نیمه پر لیوان را ببینیم، در انعطاف پذیری با شرایط جدید و همچنین سخت زندگی تاثیرات منفی محیط را به حداقل برسانیم و توکل به خدا را در زندگی به جریان بیاندازیم.