"محمود اسدی" طبس با اعلام خبر برداشت خرما، سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان طبس را 1745 هکتار اعلام کرد.

طبس- سید ابوالفضل حقانی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  با اعلام خبر برداشت خرما، سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان را   1745  هکتار اعلام  کرد و پیش بینی نمود: ازاین سطح بیش از 3500 تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود که نسبت به سال گذشته  17 درصد افزایش داشته و از نظر تولید مقام  اول تولید خرما ی استان را به خود اختصاص داده است.

"محمود اسدی" ارقام عمده خرمای  اصلاح شده را زاهدی، کبکاب، مضافتی، پیارم و بریم  برشمرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی طبس، خرمای تولیدی این شهرستان  نسبت به خرمای تولیدی در استانهای مبداء خرید پاجوش های اصلاح شده، از کمیت و کیفیت  بهتری برخوردار می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات انجام شده در سال  زراعی جاری را، توزیع 16 هزار اصله پاجوش از ارقام مضافتی و زاهدی و نیز برگزاری 4 مورد کلاس آموزشی در رابطه با آشنایی با ارقام کشت بافت، مبارزه با عارضه خشکیدکی خوشه، کاشت، داشت و برداشت خرما  برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برای توسعه نخلستان های شهرستان، در سال آینده نیز بیش از 7500  اصله انواع نهال خرما کشت بافت، خریداری و درگلخانه سازگاری شهرستان طبس نگهداری می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا