زمان : 23 Shahrivar 1391 - 12:13
شناسه : 57118
بازدید : 4236
طبس، مقام اول برداشت خرما در استان یزد را به خود اختصاص داده است طبس، مقام اول برداشت خرما در استان یزد را به خود اختصاص داده است "محمود اسدی" طبس با اعلام خبر برداشت خرما، سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان طبس را 1745 هکتار اعلام کرد.

طبس- سید ابوالفضل حقانی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  با اعلام خبر برداشت خرما، سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان را   1745  هکتار اعلام  کرد و پیش بینی نمود: ازاین سطح بیش از 3500 تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود که نسبت به سال گذشته  17 درصد افزایش داشته و از نظر تولید مقام  اول تولید خرما ی استان را به خود اختصاص داده است.

"محمود اسدی" ارقام عمده خرمای  اصلاح شده را زاهدی، کبکاب، مضافتی، پیارم و بریم  برشمرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی طبس، خرمای تولیدی این شهرستان  نسبت به خرمای تولیدی در استانهای مبداء خرید پاجوش های اصلاح شده، از کمیت و کیفیت  بهتری برخوردار می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات انجام شده در سال  زراعی جاری را، توزیع 16 هزار اصله پاجوش از ارقام مضافتی و زاهدی و نیز برگزاری 4 مورد کلاس آموزشی در رابطه با آشنایی با ارقام کشت بافت، مبارزه با عارضه خشکیدکی خوشه، کاشت، داشت و برداشت خرما  برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برای توسعه نخلستان های شهرستان، در سال آینده نیز بیش از 7500  اصله انواع نهال خرما کشت بافت، خریداری و درگلخانه سازگاری شهرستان طبس نگهداری می شود.