پیام محمدرضاتابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال دراستان یزد
عصر حاضر، عصر ارتباطات و رسانه و مبادله سریع و پردامنه اطلاعات بر بستر نشر آسان و تنوع و حجم بالای محتوای داده های اطلاعاتی است.گستردگی و نفوذ رسانه ها در هر جامعه ای، نشان از توسعه یافتگی و حرکت هدفمند آن جامعه به سمت پیشرفت است که در سایه گسترش حوزه عمل شهروندان، بهره گیری از قدرت آگاهی بخشی و آموزش رسانه ها شکل می گیرد.

امروزه جایگاه و نقش رسانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی و پیشرفت،آنچنان بی بدیل و منحصربه فرد است که به جرات می توان گفت جوامعی که در این بخش از تنوع ، نوآوری و گستردگی برخوردار نیستند، در قیاس با جوامع بهره مند از رسانه های پویا،فراگیر و هدفمند، از عقب ماندگی و ضعف فاحشی رنج می برند.

یکی از ویژگیهای منحصربه فرد و قابل تامل عصر حاضر، گسترش رسانه های دیجیتال در کنار رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری است.عرصه ای که به انفجار اطلاعات و ارتباطات در جهان امروز منجر شد و بسترساز توسعه و پیشرفت در عصر جدید گردید.

رسانه های دیجیتال، به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی چون سرعت و وسعت دامنه انتشار،بستر نشر آسان و کم هزینه بودن تولید و دسترسی سریع و همیشگی آنها، جایگاه و نقش منحصر به فردی در زندگی فردی و اجتماعی انسان امروز به دست آورده و آنچنان با زندگی بشری آمیختگی یافته اند که گویا تصور دسترسی به یک جامعه منهای رسانه های دیجیتال، امری غیرقابل باور است.

با عنایت به آنچه گفته شد و شکل گیری توسعه نوین جهانی و روند رو به رشد آگاهی یابی و پیشرفت جوامع بشری بر بستر رسانه های دیجیتال، به اهمیت و جایگاه آنها در رشد و توسعه فردی و اجتماعی ایران عزیز بیش از پیش پی می بریم.

جای بسی خرسندی است اکنون که استان یزد به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکت است و جوانان و مردان و زنان آگاه و متعهد این دیار، عزم خود را برای دستیابی به قله های افتخار و سربلندی جزم نموده اند، دومین جشنواره رسانه های دیجیتال کشور در این استان برگزار می شود.

فرصتی که می تواند، جامعه تشنه آگاهی و دستیابی به عرصه های نوین رسانه ای و ارتباطی استان را با آخرین و جدیدترین دستاوردهای عرصه گسترده رسانه های دیجیتال آشنا نماید و جان مشتاق مردمان این دیار را، بیش از پیش به سمت بهره گیری از دستاوردهای عظیم این عرصه رهنمون سازد.

برای تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، آرزوی توفیق و سربلندی می نمایم و امید آن دارم تا بر پایه بهره گیری هدفمند و برنامه ریزی شده از عرصه ناب و متعالی رسانه در دنیاب امروز، شاهد پیشرفت و شکوفایی روز افزون استان دارالعباده و دارالعلم یزد باشیم.

محمدرضا تابش

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا