زمان : 12 Ordibehesht 1391 - 01:53
شناسه : 50309
بازدید : 2398
پیام محمدرضاتابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال دراستان یزد جشنواره رسانه های دیجیتال کشور پیام محمدرضاتابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال دراستان یزد

پیام محمدرضاتابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال دراستان یزد
عصر حاضر، عصر ارتباطات و رسانه و مبادله سریع و پردامنه اطلاعات بر بستر نشر آسان و تنوع و حجم بالای محتوای داده های اطلاعاتی است.گستردگی و نفوذ رسانه ها در هر جامعه ای، نشان از توسعه یافتگی و حرکت هدفمند آن جامعه به سمت پیشرفت است که در سایه گسترش حوزه عمل شهروندان، بهره گیری از قدرت آگاهی بخشی و آموزش رسانه ها شکل می گیرد.

امروزه جایگاه و نقش رسانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی و پیشرفت،آنچنان بی بدیل و منحصربه فرد است که به جرات می توان گفت جوامعی که در این بخش از تنوع ، نوآوری و گستردگی برخوردار نیستند، در قیاس با جوامع بهره مند از رسانه های پویا،فراگیر و هدفمند، از عقب ماندگی و ضعف فاحشی رنج می برند.

یکی از ویژگیهای منحصربه فرد و قابل تامل عصر حاضر، گسترش رسانه های دیجیتال در کنار رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری است.عرصه ای که به انفجار اطلاعات و ارتباطات در جهان امروز منجر شد و بسترساز توسعه و پیشرفت در عصر جدید گردید.

رسانه های دیجیتال، به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی چون سرعت و وسعت دامنه انتشار،بستر نشر آسان و کم هزینه بودن تولید و دسترسی سریع و همیشگی آنها، جایگاه و نقش منحصر به فردی در زندگی فردی و اجتماعی انسان امروز به دست آورده و آنچنان با زندگی بشری آمیختگی یافته اند که گویا تصور دسترسی به یک جامعه منهای رسانه های دیجیتال، امری غیرقابل باور است.

با عنایت به آنچه گفته شد و شکل گیری توسعه نوین جهانی و روند رو به رشد آگاهی یابی و پیشرفت جوامع بشری بر بستر رسانه های دیجیتال، به اهمیت و جایگاه آنها در رشد و توسعه فردی و اجتماعی ایران عزیز بیش از پیش پی می بریم.

جای بسی خرسندی است اکنون که استان یزد به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکت است و جوانان و مردان و زنان آگاه و متعهد این دیار، عزم خود را برای دستیابی به قله های افتخار و سربلندی جزم نموده اند، دومین جشنواره رسانه های دیجیتال کشور در این استان برگزار می شود.

فرصتی که می تواند، جامعه تشنه آگاهی و دستیابی به عرصه های نوین رسانه ای و ارتباطی استان را با آخرین و جدیدترین دستاوردهای عرصه گسترده رسانه های دیجیتال آشنا نماید و جان مشتاق مردمان این دیار را، بیش از پیش به سمت بهره گیری از دستاوردهای عظیم این عرصه رهنمون سازد.

برای تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، آرزوی توفیق و سربلندی می نمایم و امید آن دارم تا بر پایه بهره گیری هدفمند و برنامه ریزی شده از عرصه ناب و متعالی رسانه در دنیاب امروز، شاهد پیشرفت و شکوفایی روز افزون استان دارالعباده و دارالعلم یزد باشیم.

محمدرضا تابش

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی