نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گشایش یافت

نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد شامگاه 7 مهر ماه در حسینیه سید محمد آقا گشایش یافت .

افتتاحیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،فلاح زاده استاندار ، دشتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، سیفی فرماندار یزد ، عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، و سایر مدیران استانی و شهرستانی و هنرمندان و پیشکسوتان عرصه خوشنویسی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود عالیشوندی دبیر نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گزارشی از روند فعالیتهای صورت گرفته ارائه داد و رشد 25 درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره گذشته را ستایش نمود .

در ادامه افتتاحیه نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد هنر خوشنویسی را هنری قدسی نامید و از همه دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر کرد .

در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی رضوی یزد بیانیه هیأت داوران توسط محمود رهبران مشاور هنری دبیر جشنواره قرائت شد و از 29 نفر از هنرمندان خوشنویس کشور در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث با اهداء تندیس جشنواره ، لوح افتخار و هدایا تقدیر شد .

همچنین در این مراسم از یک هنرمند خوشنویس در هر رشته در بخش جشنواره جشنواره ها و از یک بانوی خوشنویس برتر در بخش بانوان تجلیل شد .

در پایان افتتاحیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد نمایشگاه ویژه اساتید خوشنویسی ایران و نمایشگاه آثار جشنواره با حضور مسئولان استانی ، هنرمندان دوستدار فرهنگ رضوی ، علاقه مندان به هنر خوشنویسی ، توسط آیت ا... ناصری ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افتتاح گردید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا