زمان : 10 Mehr 1390 - 21:39
شناسه : 39803
بازدید : 5984
نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گشایش یافت نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گشایش یافت

نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گشایش یافت

نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد شامگاه 7 مهر ماه در حسینیه سید محمد آقا گشایش یافت .

افتتاحیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،فلاح زاده استاندار ، دشتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، سیفی فرماندار یزد ، عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، و سایر مدیران استانی و شهرستانی و هنرمندان و پیشکسوتان عرصه خوشنویسی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود عالیشوندی دبیر نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گزارشی از روند فعالیتهای صورت گرفته ارائه داد و رشد 25 درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره گذشته را ستایش نمود .

در ادامه افتتاحیه نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد هنر خوشنویسی را هنری قدسی نامید و از همه دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر کرد .

در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی رضوی یزد بیانیه هیأت داوران توسط محمود رهبران مشاور هنری دبیر جشنواره قرائت شد و از 29 نفر از هنرمندان خوشنویس کشور در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث با اهداء تندیس جشنواره ، لوح افتخار و هدایا تقدیر شد .

همچنین در این مراسم از یک هنرمند خوشنویس در هر رشته در بخش جشنواره جشنواره ها و از یک بانوی خوشنویس برتر در بخش بانوان تجلیل شد .

در پایان افتتاحیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد نمایشگاه ویژه اساتید خوشنویسی ایران و نمایشگاه آثار جشنواره با حضور مسئولان استانی ، هنرمندان دوستدار فرهنگ رضوی ، علاقه مندان به هنر خوشنویسی ، توسط آیت ا... ناصری ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افتتاح گردید