تأکید مهندس اولیاء برارائه کار الگویی مناسب برای طراحی فضاهای مذهبی در یزد

یزدفردا :در جاسه ای که با حضور نماینده مردم یزد و صدوق در محل سازمان مسکن و شهرسازی استان برگزار شد، مهندس اولیاء با اشاره به هویت ارزشمند فرهنگی و تاریخی یزد اظهار داشت: مسکن و شهرسازی بعنوان متولی طراحی فضاهای شهری باید تأثیر گذاری مطلوب خود را در جریان احداث فضاهای مذهبی مانند حسینیه ها داشته باشد و با شناخت نیازهای مردم بتواند در زمینه طراحی فضاها با استفاده از معیارهای سنتی و تلفیق آن با تکنولوژی روز اقدام نماید.

عضو ناظر مجلس در شورای معماری و شهرسازی افزود اگر مهندسین مشاور ما با جمع بندی و خلاقیت وارد این عرصه بشوند ما شاهد آثار خوب این حرکت در استان و کشور خواهیم بود .

وی با تأکید برنیت خیر واقفین و متولیان فضاهای مذهبی عمومی اظهار داشت عرصه الگو های مناسب که با فرهنگ بومی و دانش روز توأم باشد قطعأ مورد استقبال مردم و مسئولان قرار خواهد گرفت و این الگوها در سایر مکان ها و استانها نیز تسری خواهد یافت .

وی از مسئولان مسکن و شهرسازی و مشاورین معماری خواست تا با تدوین و انتشار این اطلاعات و الگوها، مدیران دستگاههای ذیربط را برای ساخت و سازهای مطلوب تر، مساعدت و همراهی نمایند.

در این جلسه یادگاری رئیس سازمان مسکن و شهرسازی و تعدادی از مهندسین مشاور در خصوص پروژه های طراحی معماری فضاهای شهری و مذهبی در دست اقدام گزارشی ارائه نمودند.

در این جلسه همچنین براحداث فضاهای چند منظوره برای برگزاری همایش های بزرگ فرهنگی هنری در یزد بحث و تبادل نظر شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا