زمان : 19 Khordad 1390 - 18:37
شناسه : 34641
بازدید : 6397
تأکید مهندس اولیاء برارائه کار الگویی مناسب برای طراحی فضاهای مذهبی در یزد تأکید مهندس اولیاء برارائه کار الگویی مناسب برای طراحی فضاهای مذهبی در یزد

تأکید مهندس اولیاء برارائه کار الگویی مناسب برای طراحی فضاهای مذهبی در یزد

یزدفردا :در جاسه ای که با حضور نماینده مردم یزد و صدوق در محل سازمان مسکن و شهرسازی استان برگزار شد، مهندس اولیاء با اشاره به هویت ارزشمند فرهنگی و تاریخی یزد اظهار داشت: مسکن و شهرسازی بعنوان متولی طراحی فضاهای شهری باید تأثیر گذاری مطلوب خود را در جریان احداث فضاهای مذهبی مانند حسینیه ها داشته باشد و با شناخت نیازهای مردم بتواند در زمینه طراحی فضاها با استفاده از معیارهای سنتی و تلفیق آن با تکنولوژی روز اقدام نماید.

عضو ناظر مجلس در شورای معماری و شهرسازی افزود اگر مهندسین مشاور ما با جمع بندی و خلاقیت وارد این عرصه بشوند ما شاهد آثار خوب این حرکت در استان و کشور خواهیم بود .

وی با تأکید برنیت خیر واقفین و متولیان فضاهای مذهبی عمومی اظهار داشت عرصه الگو های مناسب که با فرهنگ بومی و دانش روز توأم باشد قطعأ مورد استقبال مردم و مسئولان قرار خواهد گرفت و این الگوها در سایر مکان ها و استانها نیز تسری خواهد یافت .

وی از مسئولان مسکن و شهرسازی و مشاورین معماری خواست تا با تدوین و انتشار این اطلاعات و الگوها، مدیران دستگاههای ذیربط را برای ساخت و سازهای مطلوب تر، مساعدت و همراهی نمایند.

در این جلسه یادگاری رئیس سازمان مسکن و شهرسازی و تعدادی از مهندسین مشاور در خصوص پروژه های طراحی معماری فضاهای شهری و مذهبی در دست اقدام گزارشی ارائه نمودند.

در این جلسه همچنین براحداث فضاهای چند منظوره برای برگزاری همایش های بزرگ فرهنگی هنری در یزد بحث و تبادل نظر شد