گفتن از دوباره یکی شدن حوزه انتخاباتی میبد و اردکان، تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف است!؟

تا قبل از دوم خرداد و آغاز دوران اصلاحات! مردم شهرستانهای همجوار میبد و اردکان، بطور مشترک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی داشتند، و در یکی از انتخابات برگزار شده، محمد رضا تابش، عضو اکثریت مجلس ششم و اقلیت مجلس هفتم! با آوردن کمتر از 1500  رای! از راه یافتن به مجلس بازمانده بود، و اما با پیش آمدن حماسه دوم خرداد و رئیس جمهور شدن سید محمد خاتمی؛ در مجلس پنجم، بدون در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اجتماعی و سیاسی منطقه، طرحی بر خلاف منطق و عدالت تصویب گشته، و حوزه میبد همجوار و همسایه اردکان، از اردکان شصت هزار نفری نزدیک جدا، و به تفت دور در فاصله هفتاد کیلومتری پیوند داده شد، و بهمین دلیل ساده، و با توجه به فضای پیش آمده بعد از دوم خرداد، خواهرزاده رئیس جمهور به مجلس ششم راه یافت، و حال محمد رضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، بدون کوچکترین اشاره به مسئله دور از منطق و عدالت جداسازی حوزه انتخابیه میبد و اردکان، در جمع مردم اردکان، بعد از صحبت در رابطه با گرانی و قضیه هسته ای، از علی (ع) و عدالت دم می زند، و می گوید: از نظر امام علی (ع) آن اصلی که می تواند تعادل را در اجتماع حفظ کند و همه را راضی نگهدارد، به پیکر اجتماع طراوت و به روح اجتماع آرامش دهد عدالت است!

و به گزارش ایسنا، تابش در پایان سخنان خود، با بیان اینکه معدود افرادی تند رو (!) با اقدامات تحریک آمیز و تفرقه افکن(!) در برخی شهرستانهای همجوار(!) بر طبل اختلاف می کوبند، به مسئولان کشوری و استان هشدار داد(!) تا با توجه به سفر آتی ریاست محترم جمهوری به یزد، در جهت مقابله با این حرکات (!) که وحدت، صفا و یکدلی مردم را هدف گرفته است، اقدام پیش گرایانه ای معمول دارند(!)

و اما منظور تابش از شهرستان همجوار، اگر میبد نیست، کدام شهرستان است؟ و اقدامات تحریک آمیز و تفرقه افکنانه، چه اقداماتی است؟ و طبل اختلاف را چه کسی و چگونه ساخته است؟!

 

محمد رضا شوق الشعراء

 

 

 

خبر مرتبط در يزد فردا :

 



يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا