نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي در جمع مردم اين شهرستان بر لزوم حمايت از اقشار کم درآمد و مبارزه با گراني‌هاي اخير تاکيد کرد . 

محمد رضا تابش با تاکيد بر اين که " از نظر امام علي(ع) آن اصلي که مي‌تواند تعادل را در اجتماع حفظ کند و همه را راضي نگه دارد، به پيکر اجتماع طراوت و به روح اجتماع آرامش دهد، عدالت است" ادامه داد: مردم ما با پيروي از رهنودهاي علي گونه امام راحل، انقلاب کردند تا قسط و عدل در جامعه بر پا شود.

وي با اشاره به مساله‌ي گراني‌هاي اخير، نگراني خود را از وضع موجود اعلام و ابراز اميدواري کرد تا گراني‌هاي اخير با تعامل وتدبير دولت و اقدام به موقع رفع شود.

دبيركل فراکسيون اقليت مجلس با اشاره به هزينه‌هاي مادي و معنوي که مردم ما در طول جنگ پرداختند، از شهدا و ايثارگران و خانواده‌هاي ايشان به عنوان سندهاي عزت و افتخار ملت ايران ياد کرد و ياد دلاور مردي‌هاي رزمندگان اسلام را گرامي داشت.

وي ادامه داد: ما با انقلاب‌مان، خواستيم تا کشوري آزاد و آباد و مستقل داشته باشيم و اين رويداد خوشايند قدرت‌هاي استکباري که انقلاب اسلامي را مغاير با منافع و قدرت‌طلبي خود مي‌دانستند، نبود.

نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بحث انرژي هسته‌يي ادامه داد: دشمنان اکنون مي‌خواهند ما را از حق طبيعي خود در رابطه با دستيابي به فناوري‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي محروم کنند؛ اين ملت راه خود را انتخاب کرده و تسليم زور نخواهد شد. غربي‌ها در سايه‌ي مذاکره مي‌توانستند از بهترين فرصت پيش آمده توسط ايران که تعليق را هم موضوعي از موضوعات مذاکره قلمداد کرد، استفاده کنند و هنوز هم اين فرصت باقيست و باب مذاکره باز است. انشاالله در سايه تدبير و خردورزي مسوولان امر و درک صحيح دنيا از مواضع ايران و مردم ايران و عزت‌طلبي مردم ، اين مساله حل و فصل شود و کشور بتواند با قدرت راه پيشرفت و افتخار و تعالي را پي بگيرد.

وي افزود: تا مردمي فداکار و رهبري هوشمند داريم، مي توانيم در مقابل زورگويي‌هاي کشورهاي استکباري مقاومت کنيم؛ مردم ولي نعمت ما هستند و مسوولان امر بايد قدردان زحمات، فداکاري‌ها و ايثارگري‌هاي مردم عزيزمان باشند و در جهت رفع حوائج خواست‌ها و مطالبات آن‌ها بکوشند.

نماينده اردکان با اشاره به موقعيت ممتاز و ويژه ايران از نظر سوق الجيشي منابع خدادادي و نيروي انساني افزود : انشاالله تا پايان سال به در آمد نفتي 70 ميليارد دلار دست پيدا خواهيم کرد که درتاريخ کشوربي نظير است و اميدواريم با تدبير و خردورزي مسوولان کشور راه ترقي و تعالي را طي کند و اعتبارات در کارهاي توليدي و اشتغالزا هزينه شود.

تابش با اشاره به انتخابات خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواستار شرکت گسترده مردم در اين اتخابات و توجه مسوولين امر در موضوع تاييد صلاحيت نامزدهاي اتخابات شد و اظهار داشت: بايد از رد صلاحيت‌هاي سليقه‌اي جلوگيري شود زيرا اين امر عاملي در جهت کاهش مشارکت مردم است.

نماينده مردم اردکان سپس با گراميداشت ماه مبارک رمضان و آرزوي بهره گيري از فيوضات شبهاي قدر، از خداوند براي اعطاي توفيق به مسوولين در جهت خدمتگزاري به مردم طلب مسالت نمود.

وي ماه رمضان را ماه تقوي خواند و روزه داري و تقوي و لجام زدن بر نفس لوامه را از مراتبي دانست که انسان را به سر منزل مقصود رهنمون سازد.

تابش با ذکر اين نکته که انسان با تقوي مشمول هدايت خداوند مي‌شود، و خدا او را به مقصد رهنمون سازد، مقصد مورد آرزو و مطلوب هر انساني را رسيدن به مرتبه کمال انساني دانست.

دبيرکل فراکسيون اقليت با اشاره به اين موضوع که نسخه منحصر به فرد انسان کامل پيامبر اکرم(ص) است، علي( ع) را نمونه ديگري از انسان کامل پس از پيامبر دانست.

نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شخصيت عميق و پيچيده علي(ع) پرداختن به همه ابعاد روحي و شخصيتي امام علي(ع) را در اين مجال کم ممکن ندانست و با ذکر جملاتي از شيخ محمد عبده، مفتي مصر، به بيان خصائل و ارزش‌هاي والاي معنوي ايشان پرداخت.

تابش دغدغه خود را دامن زدن به تبعيض طبقاتي عنوان کرد و با اشاره به اين‌که تاکنون اقدامات بسيار خوبي در عرصه اقتصادي سطح شهرستان انجام شده است، خواستار توجه جدي مسوولين در امر رفع تبعيضات ناروا و توجه به فاصله طبقاتي شد و خواستار اهتمام همه مسوولان و مردم براي توسعه متوازن و پايدار شد.

تابش در پايان سخنان خود با بيان اين كه معدود افرادي تندرو با اقدامات تحريک‌آميز و تفرقه‌افکن در برخي شهرستان‌هاي همجوار بر طبل اختلاف مي‌کوبند، به مسوولان کشوري و استان هشدار داد تا با توجه به سفر آتي رياست محترم جمهوري به يزد در جهت مقابله با اين حرکات که وحدت ، صفا و يکدلي مردم را هدف گرفته است ، اقدامات پيش گيرانه‌اي معمول دارند.

وي از نقش تاثيرگذار علما و دانشمندان اردکاني و مردم اين سامان در فرآيند تاريخ و تمدن ايراني-اسلامي تجليل نمود و اداي دين به مردم شريف اين خطه فرهنگ پرور را تداوم راه پر افتخلر گذشتگان و خدمتگزاران خالصانه به مردم در جهت خواست‌ها و مطالبات آن‌ها دانست

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا