جشن تکلیف دانش آموزان آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز برگزار شد

یزدفردا "زارع از مهریز :جشن تکلیف 59 دانش آموز آموزشگاه راهنمایی آیت الله خاتمی مهریز با حضور معاون و کارشناسان آموزش و پرورش مهریز، ، مدیر و دبیران آموزشگاه و اولیاء دانش آموزان برگزار شد.
استاد دانشگاه یزد در این مراسم معنوی با تبريك عيد تكليف به دانش‌آموزان شركت كننده،گفت: رسيدن به سن تكليف يك جشن و عيد بزرگ براي شماست چرا كه از امروز شما با خدا طرف هستيد و مقابل خدا قرار مي‌گيريد.
گرامی اوج بندگي خداوند را در نماز خواندن دانست و از دانش‌اموزان خواست در زمينه قرائت صحيح نماز و همچنين يادگيري احكام دين و آشنايي با دستورات اسلام تلاش بيشتري داشته باشند.
وی با بیان گوشه هایی از رهنمودهای امامان معصوم در زمینه رسیدن به سن تکلیف از زحمات و تلاشهای دست اندر کاران برگزاری این جشن با شکوه تقدیر و تشکر نمود.
مدیر آموزشگاه راهنمایی نمونه خاتمی نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولین و اولیاء دانش آموزان جشن تکلبف و وورد به سن شرعي را يکي از بهتربن و خاطره انگيز ترين لحظات زندگي دانش آموزان ذکر کرد.

بمانعلی شفیعی افزود: دانش آموزان مکلف بايد از لحظه ورود به سن تکليف با عمل به واجبات و دستورات الهي در مسير رضايت حق حرکت کنند.
وي خاطر نشان کرد: دوره نوجواني زمان خود سازي و تهذيب نفس و بهترين فرصت براي ارتقاي فرهنگي ، اخلاقي و علمي است.
اجراي دكلمه، برگزاري مسابقه، اجرای نیایش و سرود گروهی، طواف نمادین کعبه و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.
در پایان به دانش آموزان مکلف به رسم یادبود تندیس جشن عبادت به همراه یک جلد قرآن مجید و دسته گل اهداء گردید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا