مجلس ترحيم شهداي حادثه كوفه، با حضور نماينده ولي فقيه در يزد برگزار شد

نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي، در مجلس ترحيم شهداي كوفه، گفت: ‌موضوع جنايت در كوفه را، نمي‌توان يك اتفاق فرض نمود و كار يك گروه خاص نيست.

به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، روز گذشته در مراسمي با حضور حجت السلام و المسلمين صدوقي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، مجلس ترحيم شهداي حادثه تروريستي كوفه، برگزار شد.

در اين مراسم، محمدعلي دشتي، نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي، در سخناني اظهار داشت: ‌موضوع جنايت در كوفه را نمي‌توان يك اتفاق فرض نمود و كار يك گروه خاصي نبوده است و مي‌توان آمريكا را يكي از شاخه‌هاي اين جنايت دانست.

وي افزود: مي‌بينيد كه چگونه اسرائيل جنايت خود را بر روي مظلومان فلسطيني همچنان ادامه داده است و هيچ اقدامي عليه آنها در جهان نمي‌شود.

دشتي خاطرنشان كرد: امروز شيعه را تحت فشار قرار داده و مي‌خواهند، اهداف مقدس مسلمانان را بشكنند، جنايت‌هايي مانند تجاوز، عمليات بمب گذاري و انواع و اقسام اين جنايت را در حق مسلمانان جهان انجام مي‌دهند، مسلمانان بايد با اين جنايتكاران مبارزه كنند، همچنان كه تا امروز با آنها مبارزه كرده‌اند و به دشمنان اسلام اجازه نداده‌اند كه به خاك و حريمشان تجاوز كنند.

نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي، در پايان گفت: بياييد دست ياري به هم دهيم و وارد ميدان مبارزه شويم و دست اين تشكل هاي سياسي و تحرك هاي فسادي، را از دامن اين مرز و بوم كوتاه كنيم، چرا كه آنها مي‌خواهند كه ما را از امام حسين (ع) و نهضت او دور كنند و ما نبايد اين حركت آنها را بي جواب بگذاريم.

همچنين در اين مراسم، حجه السلام محمد تقي صالحي راد، رييس دفتر امام جمعه يزد در سخناني گفت: تنها ديني كه مقابل مشركين تاكنون ايستاده است، دين بزرگ اسلام و مذهب شيعه است و با جان و دل از آن دفاع مي‌كنيم.

وي در خصوص مذهب و دين اسلام و مخصوصا جامعه تشييع اظهار داشت: مرقد امام حسين (ع) و زيارت ايشان، سابقه طولاني دارد كه از دير باز مردم شيعه براي زيارت قبر امام سوم شيعيان، به كربلا مي‌رفتند و در اين كشور گرد شمع وجود اين حضرت جمع مي‌شوند.

صالحي راد، در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تنها ديني كه در مقابل مشركين تاكنون ايستاده است، دين بزرگ اسلام و مذهب شيعه مي‌باشد.

رييس دفتر امام جمعه يزد در پايان گفت: هر دفعه كسي بخواهد، به اين دين ارزنده تجاوز كند، با جان و دل از اين دين دفاع خواهيم نمود.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا