دومین خانه مطبوعات استان یزد بعد از شهر بافق، شنبه شب با حضور تعدادی از مسوولان استان یزد، امام جمعه موقت، مدیران محلی، صاحبان رسانه و خبرنگاران در شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش یزدفردامدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: امروز خانه‌های مطبوعات درکشور هدفشان حمایت، آموزش و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های رسانه ای است.

جوادیان زاده با بیان اینکه در استان یزد ۲۰۷ رسانه فعالیت دارند افزود: از این تعداد ۲۱ رسانه در شهرستان میبد فعالیت دارند که در مجموع نسبت به شهرستان‌های دیگر از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳۷ نفر در خانه مطبوعات استان عضویت دارند که همه این‌ها ایجاب می‌کند محلی برای هماهنگ کردن فعالیت‌های مختلف آموزشی و حمایتی وجود داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی و حمایت در دستور کار خانه‌های مطبوعات قرار دارد که در این راستا در استان حامی کارت برای اعضاء تهیه شده است.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: تعامل بیشتر با نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی اهداف خانه‌های مطبوعات را محقق کند.

امام جمعه موقت میبد هم با نگاه به کار خبرنگاری از زاویه قرآن گفت: پیام رسانی امر بسیار مقدسی است که آیات قرآن بر آن صحه نهاده است.

حجت الاسلام محمد اعرافی با تاکید بر اینکه رسانه‌های نوین از گسترده‌ترین مبانی معرفتی بشر و انسان است و خبرنگاری و رسانه درعصر انفجار اخبار و اطلاعات در این دهکده جهانی، در راستای کار پیامبر در آگاهی انسان‌ها از معارف دین محسوب می‌شود گفت: امروز برخلاف عصر سنت، رسانه‌های نوین در تمام زوایایی زندگی حضور دارد و با اقتضا زندگی جامعه امروزی و کسب و کار‌ها از طریق فضای مجازی، جامعه بدون حضور رسانه و خبر و اطلاع رسانی نمی‌چرخد.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک‌ها و مساعدت‌هایی که از سوی مسئولین به خبرنگاران خواهد شد اصحاب رسانه به اهداف والای رسانه ای برسند.

امام جمعه موقت میبد امانتداری، انتقاد سازنده را در خبر مهم خواند و تصریح کرد: بستر‌های لازم برای خبرنگاران در پیشبرد امور عمرانی، اجرایی و قضایی و همه زمینه‌های دیگر فراهم است و باید با علم، عقل و تدبیر کار را انجام داد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا