زمان : 14 Shahrivar 1400 - 10:57
شناسه : 167785
بازدید : 3886
دومین خانه مطبوعات استان یزد در میبد افتتاح شد دومین خانه مطبوعات استان یزد در میبد افتتاح شد دومین خانه مطبوعات استان یزد بعد از شهر بافق، شنبه شب با حضور تعدادی از مسوولان استان یزد، امام جمعه موقت، مدیران محلی، صاحبان رسانه و خبرنگاران در شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش یزدفردامدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: امروز خانه‌های مطبوعات درکشور هدفشان حمایت، آموزش و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های رسانه ای است.

جوادیان زاده با بیان اینکه در استان یزد ۲۰۷ رسانه فعالیت دارند افزود: از این تعداد ۲۱ رسانه در شهرستان میبد فعالیت دارند که در مجموع نسبت به شهرستان‌های دیگر از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳۷ نفر در خانه مطبوعات استان عضویت دارند که همه این‌ها ایجاب می‌کند محلی برای هماهنگ کردن فعالیت‌های مختلف آموزشی و حمایتی وجود داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی و حمایت در دستور کار خانه‌های مطبوعات قرار دارد که در این راستا در استان حامی کارت برای اعضاء تهیه شده است.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: تعامل بیشتر با نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی اهداف خانه‌های مطبوعات را محقق کند.

امام جمعه موقت میبد هم با نگاه به کار خبرنگاری از زاویه قرآن گفت: پیام رسانی امر بسیار مقدسی است که آیات قرآن بر آن صحه نهاده است.

حجت الاسلام محمد اعرافی با تاکید بر اینکه رسانه‌های نوین از گسترده‌ترین مبانی معرفتی بشر و انسان است و خبرنگاری و رسانه درعصر انفجار اخبار و اطلاعات در این دهکده جهانی، در راستای کار پیامبر در آگاهی انسان‌ها از معارف دین محسوب می‌شود گفت: امروز برخلاف عصر سنت، رسانه‌های نوین در تمام زوایایی زندگی حضور دارد و با اقتضا زندگی جامعه امروزی و کسب و کار‌ها از طریق فضای مجازی، جامعه بدون حضور رسانه و خبر و اطلاع رسانی نمی‌چرخد.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک‌ها و مساعدت‌هایی که از سوی مسئولین به خبرنگاران خواهد شد اصحاب رسانه به اهداف والای رسانه ای برسند.

امام جمعه موقت میبد امانتداری، انتقاد سازنده را در خبر مهم خواند و تصریح کرد: بستر‌های لازم برای خبرنگاران در پیشبرد امور عمرانی، اجرایی و قضایی و همه زمینه‌های دیگر فراهم است و باید با علم، عقل و تدبیر کار را انجام داد.