بیماران دیابت تیپ یک در یزد برای دریافت انسولین به نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونتشان مراجعه کنند.

یزدفردا: نشست بررسی مشکلات بیماران دیابتی به خصوص دیابتی‌های نوع ۱ با حضور مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد، مدیر امور دارویی معاونت غذا و دارو و همچنین مسئول انجمن تسنیم دیابت یزد برگزار شد.

مدیر مرکز دیابت یزد با اشاره به اینکه اکثر دیابتی‌های نوع ۱ در سنین کودکی، نوجوانانی و جوانانی می‌باشند، خاطر نشان کرد تنها راه کنترل قند خون در این افراد انسولین است.
 
دکتر آقایی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران دیابتی تیپ ۱ در استان جمعیت کمتری نسبت به دیابتی‌های نوع ۲ دارند بایستی شرایط ویژه تری برایشان در نظر گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: کلیه بیماران دیابتی نوع ۱ در استان به نزدیکترین داروخانه محل سکونتشان جهت دریافت انسولین معرفی گردند.

در ادامه مسئول انجمن تسنیم دیابت یزد با اشاره به شناسایی ۱۰۰۰ بیمار دیابتی تیپ ۱ در استان یزد گفت: حدود ۵۰۰ نفر از این افراد به صورت مستقیم با این انجمن ارتباط دارند.
 
محمودی اصلی‌ترین مشکل و نگرانی دیابتی‌های نوع یک را سردرگمی برای پیدا کردن انسولین اعلام کرد و از مسئولین خواست تا تمهیدات ویژه‌ای برای این قشر در نظر بگیرند.
 
هم چنین مدیر امور دارایی معاونت غذا و دارو مشکلات مطرح شده در این نشست را دغدغه مشترکی بین دو مرکز دانست.
 
 دکتر حیدری تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های توزیع انسولین، این معاونت از ارائه هرگونه نظر و پیشنهاداتی که در جهت کاهش مشکلات دسترسی افراد دیابتی به خصوص دیابتی‌های نوع ۱ می‌باشد استقبال می‌کند.


 در این نشست به آموزش ویژه برای بیماران دیابتی جهت استفاده درست و بهتر از انسولین تاکید شد و در دستور کار مرکز دیابت یزد، امور دارویی معاونت غذا و دارو و انجمن دیابت قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا