زمان : 15 Bahman 1399 - 14:23
شناسه : 164088
بازدید : 4240
حل مشکل کمبود انسولین در بیماران دیابتی در یزد حل مشکل کمبود انسولین در بیماران دیابتی در یزد بیماران دیابت تیپ یک در یزد برای دریافت انسولین به نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونتشان مراجعه کنند.

یزدفردا: نشست بررسی مشکلات بیماران دیابتی به خصوص دیابتی‌های نوع ۱ با حضور مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد، مدیر امور دارویی معاونت غذا و دارو و همچنین مسئول انجمن تسنیم دیابت یزد برگزار شد.

مدیر مرکز دیابت یزد با اشاره به اینکه اکثر دیابتی‌های نوع ۱ در سنین کودکی، نوجوانانی و جوانانی می‌باشند، خاطر نشان کرد تنها راه کنترل قند خون در این افراد انسولین است.
 
دکتر آقایی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران دیابتی تیپ ۱ در استان جمعیت کمتری نسبت به دیابتی‌های نوع ۲ دارند بایستی شرایط ویژه تری برایشان در نظر گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: کلیه بیماران دیابتی نوع ۱ در استان به نزدیکترین داروخانه محل سکونتشان جهت دریافت انسولین معرفی گردند.

در ادامه مسئول انجمن تسنیم دیابت یزد با اشاره به شناسایی ۱۰۰۰ بیمار دیابتی تیپ ۱ در استان یزد گفت: حدود ۵۰۰ نفر از این افراد به صورت مستقیم با این انجمن ارتباط دارند.
 
محمودی اصلی‌ترین مشکل و نگرانی دیابتی‌های نوع یک را سردرگمی برای پیدا کردن انسولین اعلام کرد و از مسئولین خواست تا تمهیدات ویژه‌ای برای این قشر در نظر بگیرند.
 
هم چنین مدیر امور دارایی معاونت غذا و دارو مشکلات مطرح شده در این نشست را دغدغه مشترکی بین دو مرکز دانست.
 
 دکتر حیدری تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های توزیع انسولین، این معاونت از ارائه هرگونه نظر و پیشنهاداتی که در جهت کاهش مشکلات دسترسی افراد دیابتی به خصوص دیابتی‌های نوع ۱ می‌باشد استقبال می‌کند.


 در این نشست به آموزش ویژه برای بیماران دیابتی جهت استفاده درست و بهتر از انسولین تاکید شد و در دستور کار مرکز دیابت یزد، امور دارویی معاونت غذا و دارو و انجمن دیابت قرار گرفت.