علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید مهارت آموزی را از گروه های مرجع مانند سربازان، دانش آموزان و دانشجویان شروع کرده تا افراد ماهری را به جامعه تزریق کنیم.

معاون وزیر کار، دوازدهم آذر ماه سال جاری در سفر به استان یزد در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری گفت: حدود ششصد مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در سطح کشور با پنج هزار و ۵۰۰ کارگاه و قریب به شش هزار مربی فعالیت دارند.

او افزود: تا ده سال آینده ۴۷ درصد شغل های کشورهای توسعه یافته تحت تاثیر اشتغال های جدید قرار گرفته و ضعیف می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: شغل نباید صرفا از طریق دسترسی به مدرک باشد، بلکه باید جامعه را به سمتی سوق دهیم که خلاقیت فردی و کار جمعی را در آن وسعت ببخشیم و استان یزد می تواند در این  زمینه پرچم دار باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار با اشاره به اهمیت آموزش گفت: معلم ها، اساتید، دانش آموزان و دانشجویان روی مباحثی که تدریس می کنند و آموزش می بینند تفکر کنند و فقط صرف آموزش و امتحان نباشد.

وی با بیان این که غربی ها به دنبال تضعیف روحیه ی خودباوری در بین جوانان ما هستند، گفت: ما باید خودمان را باور کنیم، جوانان باید خود اشتغال باشند و به دنبال ساختن قطعات مورد نیازمان در صنعت برویم.

امام جمعه یزد در خاتمه تأکیدکرد: برای انجام هر کاری باید تعقل کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا