یزدفردا "محمد حسین تقوایی زحمتکش:پارلمان‌نیوز: نماینده مردم یزد در خانه ملت با انتقاد از تصمیمات استانداری یزد در خصوص سفر رئیس جمهور به این استان، گفت:«در شان دولت نیست که با وعده شام و ناهار، مردم را به حضور و استقبال از آقای احمدی نژاد در جریان سفر استانی به یزد فرا بخوانند.»
.... عضو فراکسیون خط امام در عین حال تاکید کرد:"مطمئنا اعلام یکسری امکانات نظیر شام و ناهار و پذیرایی می‌تواند، مرم بیشتری را برای استقبال از احمدی نژاد جمع کند."
 
گفته های اولیا خطاب به چه کسانی بود؟
چنین سخنی و تفکری، توهین و اهانت به ریاست جمهوری و دولت نهم نیست، چنین حرف ناسنجیده ای توهین به مسوولین و مقامات محلی استان یزد نیست! حتی نمی توان آن را برعلیه طرفداران دولت کریمه نهم دانست،  این حرفهای ناسنجیده و خام نماینده یزد و صدوق، توهین صریح به مردم شریف و نجیب و فهمیده دارالعباده یزد است که از زبان نماینده مردم بر علیه مردم گفته شده است.
گویی  مردم یزد قحطی زده و گرسنه اند و منتظرند تا شخصیتی به استان بیاید و به ایشان لقمه نانی داده شود درحالی به گفته تمام هموطنان یزدیها همیشه بخشنده و روزی رسان بوده اند.
 
داستان چه بود؟
باور کنید اگز یاری نیوز (وبسایت اصلاح طلبان نزدیک به نماینده محترم یزد ) این خبر را درج نمی کرد،  آنقدر مطالب سنگین و دور از ذهن بود که انتظار داشتم که وی خبر مذکور را تکذیب نماید و این حرفها را به صورت کلی رد کند.
دقیق در روزهایی که مردم دارالعباده یزد، با توجه به سابقه میهمان نوازی اشان، خود را آماده پذیرایی از هیات دولت می کردند تا پنجاه و دومین جلسه سفر استانی به سفر تاریخی و بی نظیر بدل شود، نماینده محترم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه توهین آمیز اظهار داشت: "مردان دولت نهم در استان یزد با وعده شام و ناهر مردم را به استقبال رئیس جمهور می خوانند."
 
اولیا از چه سخن می گوید؟
گویا اولیا، به جلسه استاندار یزد با معاونین استانداری، فرماندران و مسئولین کارگروههای ستاد سفر ریاست جمهوری به استان یزد اشاره کرده است
اگر به فرض خبر منتشر شده در یاری نیوز صحت داشته باشد در مصوبات ذکر شده  حرفها و نتیجه گیری اولیا برداشت نمی شود!
شاید بتوان از تصمیمات ذکر شده چنین استنباط کرد که خادمان مردم دراستان،جهت رفاه حال مردم به خصوص مردم شهرهای دور از مرکز استان یزد سعی نموده اند تا تمهیدات و امکانات حداقلی فراهم سازند تا مردم در رنج نیفتاده و افراد کهنسال و  وخیل عظیم مردم شهرهای اطراف به خصوص جوانان مشتاق با آسودگی خیال به پیشواز محبوبشان بشتابند.
 
اولیا حق توهین به مردم یزد را ندارد
بی شک اولیا نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با صراحت لهجه به تاریخ و فرهنگ استان دارالعلم و دارالعباده یزد توهین کرده است به خصوص که در ادامه سخنان بی پایه اش تاکید می کند که گویی مردم شریف یزد، گرسنه یک شام و ناهار هستند! که می توان با وعده و وعید شام آنها را به خیابان کشاند حال فرق نمی کند که این فرد میهمان در چه سمت و جایگاهی و تفکر و اندیشه باشد.
اولیا به شدت براین باور است که شام و ناهار که بدهید مردم به پیشواز هر فردی می آیند،عین کلام اولیا: "مطمئنا اعلام یکسری امکانات نظیر شام و ناهار و پذیرایی می‌تواند، مرم بیشتری را برای استقبال از احمدی نژاد جمع کند."
 
سیاه نمایی اولیا چه بازتابی داشت؟
با یک گشت و گذار در شبکه جهانی اینترنت، مشاهده می شود که خبر مذکور، به سرعت در بین رسانه های فارسی زبان به خصوص رسانه های ضد انقلاب منتشر می شود و اینکه دولت نهم برای دستیابی به جمع مردم به شام و ناهار متوسل شده است، کمی قابل تحمل است اما اینکه نماینده مردم یک شهر در مورد مردمان حوزه خود چنین استنباطی دارد،کمی غامض و غیرقابل تحمل است و همه شوک زده کرده است که گرسنگی و قحطی در یزد
چنین بیداد می کند و اگر فردا سازمان ملل بیانه ای علیه گرسنگی در یزد ندهد جای بسی شکرگذاری است!
 
استدلال اولیا و یادآوری سی سال روز بیست و دو بهمن
بی شک وقتی سخنان اولیا را می خوانیم به یاد استدلالهای رادیوهای بیگانه و وبسایتهای غربی در مورد راهپیمایی 22 بهمن در هرسال می افتیم که برخی به جوک و طنز شبیه است، اما شنیدن این سخنان از زبان یک مسوول و نماینده مردم علیه مردم کمی غیرقابل تحمل است و به همین دلیل است که سخنان اولیا این روزهای نقل مجلس رادیوهای بیگانه و همچین وبسایتهای ضد انقلابی است و به شدت از آن به نیکی یاد می کنند و تفسیرهایی جالبی از آن دارند!
آنچه در این میان از بین می رود اعتبار و آبروی مردم شریف یزد است که به راحتی دستاویز حرکت ضداخلاقی حزب طرفدار اولیا شده است.
 
هنوز هم اولیا نماینده مردم است؟
به هر تقدیر، اولیا نماینده مردم یزد و صدوق است، وی به عنوان یکی از میزبانان هیات دولت و رییس جمهوری بوده است.
کاش ایشان فراتر از نگاه حزبی خود کمی هم به فکر آبروی و اعتبار تاریخی مردم  دارالعباده بود.اگر ایشان مدیری مردمی و دلسوز بود، لااقل لحظه از خود می پرسید، که هر چقدر هم حزب و گروه منزلت دارد، هرچقدر هم برای رسیدن به اغراض سیاسی، فرافکنی کنیم، اما لااقل از مزدم خوب و نجیب یزد که در تاریخ زبانزد بوده اند و امروز الگو هستند مایه نمی گذاشت.
 کاش ایشان کمی فکر می کرد که مردم یزد، در ایام مذهبی صدها برابر آنچه ایشان ذکر کرده است نذری و پخت می دهند، حال گرسنه و تشنه یک ناهار و یک جرعه آب دولت هستند!
کاش اولیا می دانست که چنین سخنی در نزد بیگانگان که جنجال و هیاهو می کنند و برضد ایران و ایرانی سخن پراکنی می کنند بسیار خوشاید و جالب است بیشک از زبان نماینده مردم یک شهر که بسیار شیرین و متین است و می توان به خوبی در رادیوهای ضد انقلاب تفسیر و تاویل کرد و نتایج خوبی از وضعیت ایران به جهان نشان داد.
کاش  آقای اولیا درک می کرد که سخنانش از فیلم سیصد و دیگر فیلمها و  هزازان حرکت ضدفرهنگی ،بیشتر و بدتر،  نام یزد و یزدی را درجهان تخریب کرده است .
 
آقای اولیا معذرت بخواهد!
شاید به باور بزرگان اصوالگرا و مدیران ارشد دولت نهم دراستان، اظهارات اولیا پاسخی ندارد بیشک این امر وظیفه خطیر شهروندان را کم نمی کند و جای سوال را برای افراد باقی می گذارد.
اولیا هم اکنون نماینده یزدیها در مجلس می دانم و تمام حرفهای ایشان به هزار و یک دلیل توهین صریح و اهانت بی پرده به مردم یزد است و تنها راه برون رفت از این مقوله این است که اولیا می بایست از تمام مردم شریف یزد صریح و بی پرده عذرخواهی کند
 
توصیه برادرانه حاضر به انعکاس اظهارات و توضیحات صریح اولیا هستیم!
آقای اولیا که به رسانه و مطبوعات توجه دارند و دموکراسی را دوست دارند و شاید مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی می داند یک توصیه برادرانه دارم!
آمادگی خود را جهت انعکاس نظرات ایشان را اعلام می کنیم که صریح و بی پرده سخنان ایشان را منعکس کرده تاشاید امروز مردم و فردا تاریخ در مورد یزدیها ناجوانمردانه قضاوت نکنند.
در صورتی که به حرفها و گفته های خود ایمان دارید، اگر هنوز به افکار عمومی اعتقاد دارند خواهش می کنم که  این فرصت را دراختیار بنده و دیگر همکاران قرار دهد تا منعکس کننده نظرات و اظهارات نماینده امان باشیم!
و من الله توفق!
نگارنده : محمد حسین تقوایی زحمتکش
 
پی نویس
اولیاء در گفتگو با پارلمان‌نیوز:در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند-دومین سفر استانی رییس جمهور(18)
 
در پاسخ به صحبت هاي نماينده مردم شريف يزد و صدوق :«جناب آقاي اوليا، در شان يك نماينده مجلس نيست كه به فهم و شعور مردم و موكلين خود توهين نمايد»دومین سفر استانی رییس جمهور(19) 
 
اتهام نماينده مردم يزد به استاندار و فرماندار يزد :آقاي اولياء! خجالت بكشيد! مردم آبرومند يزد، گشنه يك شام و ناهار نيستند بیاید-دومین سفر استانی رییس جمهور(22)
 
تبليغات زودهنگام و گسترده ی انتخاباتی در يزد آغاز شد -دومین سفر استانی رییس جمهور(48)
 
رئيس‌جمهور در آغاز جلسه هيئت دولت در يزد:سياستمداران استقبال‌هاي پرشور مردم از خادمان ملت را تحليل كنند-دومین سفر استانی رییس جمهور(62)
 
دکتر حسن جفی- اصولگرا: دو كلمه حرف حساب -دومین سفر استانی رییس جمهور(50)
 
 
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا