جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها

یزدفردا "در مراسمی با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد ، سید حسن آسایش مدیر كل مركز حجة‌الاسلام والمسلمین سید محمد كاظم مدرسی مشاور فرهنگی مدیر كل مركز، عبدالرسول دوران معاون سیاسی و امنیتی استانداری مهندس میرسعدی معاون عمرانی استانداری و تنی چند از مسئولین استانداری و جمعی از مدیران و معاونین و همكاران مركز از برگزیدگان جشنواره شانزدهم تقدیر و تشكر شد .
آسایش مدیر كل مركز از برپایی جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها تا پایان امسال خبر داد و گفت : در همه روستاها پوشش چهار شبكه سراسری سیما كامل خواهد شد .
وی بیان نمود در شش ماهه اول امسال در بخش صدا 1476 ساعت و در بخش سیما 591 ساعت برنامه در موضوعات معارف ، اجتماعی ، تاریخی ، اقتصادی ، علم و فن ، دفاع مقدس ، ورزش ، فرهنگی ، سیاسی و اطلاعات عمومی و ... تهیه و پخش شده است. آسایش همچنین از تولید 90 ساعت خبر در بخش صدا و 120 ساعت خبر تلویزیونی در بخش سیما نیمه اول امسال خبر داد و گفت شبكه اول سیما 99 درصد شبكه دوم و استانی 85 درصد شبكه سوم 95 درصد و شبكه چهارم و آموزش و قرآن 75 درصد و شبكه خبر 60 درصد پوشش فرستنده ای دارند .
وی به ساخت و تولید چهار عنوان برنامه در قالبهای مستند و داستانی درخصوص زندگینامه سرداران شهید استان اشاره كرد و گفت علاوه بر آن در حال حاضر دو سریال 13 قسمتی با عنوان ترمه و ضربان آماده پخش است .و یك سریال 26 قسمتی با عنوان آقای شهردار و سه فیلم سینمایی با تلاش همكاران مركز در دست ساخت است .
مدیر كل مركز همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان و مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بیان نمود .
در ادامه حجة‌الاسلام و المسلمین مدرسی مشاور فرهنگی مدیر كل صدا و سیمای یزد با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی به تلاش و سختكوشی ملت ایران برای آفریدن صحنه هایی زیبا و ماندگار در عرصه فرهنگ و هنر اشاره كرد و گفت : خوشبختانه تولیدات مركز یزد در این زمینه از خلاقیت ویژه و استقلال خاص برخوردار است .
وی با اشاره به آیاتی از كلام وحی طرد فرهنگ بیگانه از طریق ایجاد روحیه مقاومت در مردم را مهمترین مولفه های كار صدا و سیما برای قرارگرفتن در مسیر خلاقیت و شكوفایی دانست و گفت :صدا و سیما باید بازتاب هویت دینی مردم در جامعه بشری و مدافع ارزشهای دینی و فرهنگ اصیل اسلامی و بومی باشد .

استاندار یزد در این مراسم با تقدیر و تشكر از فعالیتهای های انجام شده در صدا و سیمای مركز یزد به نقش مهم صدا و سیما در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت صدا و سیما در سازماندهی وتدارك عملیتهای مختلف نقشی سازنده ، مهم و حماسه ساز داشته كه هرگز فراموش نمی شود..
فلاح زاده ترویج فرهنگ دینی و ارزشی و ارتقاء نقش سیاسی و فرهنگی مردم در عرصه های مختلف را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت صدا و سیما در این عرصه بخوبی ایفا كرده است.
استاندار یزد به فعالیتهای صدا و سیما در سفر مقام معظم رهبری به استان و برگزاری انتخابات مختلف و ترویج گفتمان های علمی در جهت ارتقاء آگاهی مردم اشاره و از تلاشهای صورت گرفته قدردانی كرد.
وی به وجود چهره های پر فروغ جهان اسلام از استان یزد چون آیت ا... سیدمحمدكاظم طباطبائی یزدی صاحب عروه الوثقی و آیت ا... حائری یزدی و سرداران حماسه ساز دفاع مقدس استان اشاره كرد و خواستار معرفی و تبلیغ بیشتر شخصیتهای برجسته به دیگر ملتها شد.
مهندس فلاحزاده با اشاره به ویژگی های دینی و مذهبی مردم دارالعباده بر تقویت فرهنگ دینی و مذهبی در برنامه سازیهای صدا و سیما به ویژه در ساخت سریالها اشاره كرد
و گفت باید روحیه كار و تلاش و قناعت مردم یزد و ترویج فرهنگ كار و تلاش در عرصه های مختلف در برنامه سازیهای صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد. استاندار همچنین در این مراسم بخاطر موفقیت های صدا و سیما در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی و پوشش شبكه های مختلف صدا و سیما از تلاش مسئولین و اركنان این مركز قدردانی كرد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره شانزدهم تولیدات برنامه های رادیویی و تلویزیونی مراكز و دستندركاران برگزاری نمایشگاه هفته دولت با اهداء لوح و جوایزی تقدیر و تشكر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا