زمان : 14 Aban 1387 - 00:04
شناسه : 13574
بازدید : 5278
جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها

جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها

یزدفردا "در مراسمی با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد ، سید حسن آسایش مدیر كل مركز حجة‌الاسلام والمسلمین سید محمد كاظم مدرسی مشاور فرهنگی مدیر كل مركز، عبدالرسول دوران معاون سیاسی و امنیتی استانداری مهندس میرسعدی معاون عمرانی استانداری و تنی چند از مسئولین استانداری و جمعی از مدیران و معاونین و همكاران مركز از برگزیدگان جشنواره شانزدهم تقدیر و تشكر شد .
آسایش مدیر كل مركز از برپایی جشن پوشش شبكه های مختلف تلویزیونی در مراكز شهرستانها تا پایان امسال خبر داد و گفت : در همه روستاها پوشش چهار شبكه سراسری سیما كامل خواهد شد .
وی بیان نمود در شش ماهه اول امسال در بخش صدا 1476 ساعت و در بخش سیما 591 ساعت برنامه در موضوعات معارف ، اجتماعی ، تاریخی ، اقتصادی ، علم و فن ، دفاع مقدس ، ورزش ، فرهنگی ، سیاسی و اطلاعات عمومی و ... تهیه و پخش شده است. آسایش همچنین از تولید 90 ساعت خبر در بخش صدا و 120 ساعت خبر تلویزیونی در بخش سیما نیمه اول امسال خبر داد و گفت شبكه اول سیما 99 درصد شبكه دوم و استانی 85 درصد شبكه سوم 95 درصد و شبكه چهارم و آموزش و قرآن 75 درصد و شبكه خبر 60 درصد پوشش فرستنده ای دارند .
وی به ساخت و تولید چهار عنوان برنامه در قالبهای مستند و داستانی درخصوص زندگینامه سرداران شهید استان اشاره كرد و گفت علاوه بر آن در حال حاضر دو سریال 13 قسمتی با عنوان ترمه و ضربان آماده پخش است .و یك سریال 26 قسمتی با عنوان آقای شهردار و سه فیلم سینمایی با تلاش همكاران مركز در دست ساخت است .
مدیر كل مركز همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان و مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بیان نمود .
در ادامه حجة‌الاسلام و المسلمین مدرسی مشاور فرهنگی مدیر كل صدا و سیمای یزد با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی به تلاش و سختكوشی ملت ایران برای آفریدن صحنه هایی زیبا و ماندگار در عرصه فرهنگ و هنر اشاره كرد و گفت : خوشبختانه تولیدات مركز یزد در این زمینه از خلاقیت ویژه و استقلال خاص برخوردار است .
وی با اشاره به آیاتی از كلام وحی طرد فرهنگ بیگانه از طریق ایجاد روحیه مقاومت در مردم را مهمترین مولفه های كار صدا و سیما برای قرارگرفتن در مسیر خلاقیت و شكوفایی دانست و گفت :صدا و سیما باید بازتاب هویت دینی مردم در جامعه بشری و مدافع ارزشهای دینی و فرهنگ اصیل اسلامی و بومی باشد .

استاندار یزد در این مراسم با تقدیر و تشكر از فعالیتهای های انجام شده در صدا و سیمای مركز یزد به نقش مهم صدا و سیما در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت صدا و سیما در سازماندهی وتدارك عملیتهای مختلف نقشی سازنده ، مهم و حماسه ساز داشته كه هرگز فراموش نمی شود..
فلاح زاده ترویج فرهنگ دینی و ارزشی و ارتقاء نقش سیاسی و فرهنگی مردم در عرصه های مختلف را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت صدا و سیما در این عرصه بخوبی ایفا كرده است.
استاندار یزد به فعالیتهای صدا و سیما در سفر مقام معظم رهبری به استان و برگزاری انتخابات مختلف و ترویج گفتمان های علمی در جهت ارتقاء آگاهی مردم اشاره و از تلاشهای صورت گرفته قدردانی كرد.
وی به وجود چهره های پر فروغ جهان اسلام از استان یزد چون آیت ا... سیدمحمدكاظم طباطبائی یزدی صاحب عروه الوثقی و آیت ا... حائری یزدی و سرداران حماسه ساز دفاع مقدس استان اشاره كرد و خواستار معرفی و تبلیغ بیشتر شخصیتهای برجسته به دیگر ملتها شد.
مهندس فلاحزاده با اشاره به ویژگی های دینی و مذهبی مردم دارالعباده بر تقویت فرهنگ دینی و مذهبی در برنامه سازیهای صدا و سیما به ویژه در ساخت سریالها اشاره كرد
و گفت باید روحیه كار و تلاش و قناعت مردم یزد و ترویج فرهنگ كار و تلاش در عرصه های مختلف در برنامه سازیهای صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد. استاندار همچنین در این مراسم بخاطر موفقیت های صدا و سیما در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی و پوشش شبكه های مختلف صدا و سیما از تلاش مسئولین و اركنان این مركز قدردانی كرد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره شانزدهم تولیدات برنامه های رادیویی و تلویزیونی مراكز و دستندركاران برگزاری نمایشگاه هفته دولت با اهداء لوح و جوایزی تقدیر و تشكر شد.

یزدفردا