مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد از برگزاری جلسه بررسی روند اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در این اداره کل خبر داد . ‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد، افضلی در تکمیل خبرگفت: هدف از این جلسه را بررسی روند اجرایی نمودن طرح کار ورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای  واحد های آموزشگاههای فنی وحرفه ای آزاد استان اعلام نمود .

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد افزود: این جلسه با حضور خانم آیت اللهی مدیر کارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان  ،معاونت آموزش ،برنامه ریزی وپژوهش اداره کل، مدیرعامل و اعضاء انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد استان وجمعی مدیران آموزشگاههای آزاد و کارشناسان ادارات تابعه این اداره کل برگزار شد.

افضلی گفت: این جلسه در ارتباط با بخشنامه مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور در خصوص اجرایی نمودن طرح کارورزی برگزار می شود ؛ طرح کارورزی در راستای هدایت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار فاقد مهارت جهت فراگیری عملیِ مهارت فنی در محیط کار  و جذب آنان در واحدهای پذیرنده اجرا  می گردد.

ایشان با تاکید به اهمیت موضوع اشتغال جوانان برای مسئولین کشور، افزود: بمنظور تقویت جذب کارورزان، در این طرح تلاش شده است با مشوق های در نظر گرفته شده برای  واحدهای پذیرنده، بستر لازم برای جذب کاروزان فراهم گردد و در اجرای هر چه مطلوب تر این طرح، تلاش مضاعف روسای مراکز و مدیران آموزشگاههای آزاد در استان می تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

در ادامه جلسه، خانم آیت اللهی مدیر کارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان  ، مفاد دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی در استان را برای حاضرین در جلسه تشریح و توضیحات لازم را در خصوص شرایط احراز متقاضیان طرح کارورزی و مشوقها و شرایط لازم برای واحدهای پذیرنده کارورز در این طرح را بطور کامل ارائه نمود و در پایان جلسه به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا