دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای سلامتی مردم دستور قاطع برای جلوگیری از کشت گلخانه‌های حریم شهر صادر شد که این اقدام مانع از بروز بیماری‌های پوستی، عفونی، گوارشی و سرطان در منطقه شده و رضایت مردم را در بر داشته و این نتیجه با همکاری و تعامل نهادهای ذی‌ربط با دادسرا بوده است
به گزارش (ایسنا)، منطقه کویر، "مجید رستمی" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه بهداشت از اهمیت خاصی در تمام دنیا برخوردار است، یکی از شعارهای بین‌المللی جامعه ایمن و سالم است و این شعار باید شعار هر ملتی باشد.
وی افزود: بهداشت عمومی مردم برای ما مهم است و باید نسبت به خطرهایی که بهداشت عمومی ایجاد می‌کند، حساس باشیم، زیرا بهداشت و سلامت یک جامعه از اموری هستند که نبود آن مردم را رنج می‌دهد.
رستمی تصریح کرد: هر حکومتی دینی یا غیردینی باید نسبت به بهداشت جامعه حساس باشد، بر این اساس با عاملان تهدید بهداشت عمومی جامعه برخورد قاطع و بازدارنده داریم و به سودجویان اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نمی‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کشت‌های غیرمجاز واحدهای گلخانه‌ای، کشت محصولات جالیزی واقع در حریم شهر جیرفت در اراضی موسوم به تعاونی‌های کارمندی توسط مأموران نیروی انتظامی و محیط زیست با این مسئله برخورد شد، زیرا بر خلاف قانون و کاربری تعریف شده برای اراضی اقدام به کشت غیرمجاز گلخانه‌ای کرده‌اند.
دادستان جیرفت گفت: با توجه به صورت‌جلسه شورای بهداشت شهرستان و مکاتبه‌های هشدار دهنده اداره محیط زیست جیرفت و با تأیید پزشکان متخصص در زمینه کشت گلخانه‌ای با مصرف سموم و آفت‌کش‌های خطرناک و بیماری‌زا و آلودگی‌های ناشی از تجمع حشرات و بوی تعفن کامیون‌های حامل کود شیمیایی و حیوانی که زندگی را به کام مردم تلخ کرده بود، به بررسی این موضوع اقدام و نتیجه به دادسرای جیرفت اعلام شد.
رستمی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای سلامتی مردم دستور قاطع برای جلوگیری از کشت گلخانه‌های حریم شهر صادر شد که این اقدام مانع از بروز بیماری‌های پوستی، عفونی، گوارشی و سرطان در منطقه شده و رضایت مردم را در بر داشته و این نتیجه با همکاری و تعامل نهادهای ذیربط با دادسرا بوده است.
تبصره اول: آیا در حریم شهر یزد کشت گلخانه ای وجود دارد!؟

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا