زمان : 09 Azar 1392 - 22:42
شناسه : 80289
بازدید : 7801
دستور قاطع دادستان جیرفت برای جلوگیری از کشت گلخانه‌ها در حریم شهر جیرفت گلخانه های خیارسبز درختی، در حریم شهر یزد، با سلامت مردم چه می کنند!؟ دستور قاطع دادستان جیرفت برای جلوگیری از کشت گلخانه‌ها در حریم شهر جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای سلامتی مردم دستور قاطع برای جلوگیری از کشت گلخانه‌های حریم شهر صادر شد که این اقدام مانع از بروز بیماری‌های پوستی، عفونی، گوارشی و سرطان در منطقه شده و رضایت مردم را در بر داشته و این نتیجه با همکاری و تعامل نهادهای ذی‌ربط با دادسرا بوده است
به گزارش (ایسنا)، منطقه کویر، "مجید رستمی" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه بهداشت از اهمیت خاصی در تمام دنیا برخوردار است، یکی از شعارهای بین‌المللی جامعه ایمن و سالم است و این شعار باید شعار هر ملتی باشد.
وی افزود: بهداشت عمومی مردم برای ما مهم است و باید نسبت به خطرهایی که بهداشت عمومی ایجاد می‌کند، حساس باشیم، زیرا بهداشت و سلامت یک جامعه از اموری هستند که نبود آن مردم را رنج می‌دهد.
رستمی تصریح کرد: هر حکومتی دینی یا غیردینی باید نسبت به بهداشت جامعه حساس باشد، بر این اساس با عاملان تهدید بهداشت عمومی جامعه برخورد قاطع و بازدارنده داریم و به سودجویان اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نمی‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کشت‌های غیرمجاز واحدهای گلخانه‌ای، کشت محصولات جالیزی واقع در حریم شهر جیرفت در اراضی موسوم به تعاونی‌های کارمندی توسط مأموران نیروی انتظامی و محیط زیست با این مسئله برخورد شد، زیرا بر خلاف قانون و کاربری تعریف شده برای اراضی اقدام به کشت غیرمجاز گلخانه‌ای کرده‌اند.
دادستان جیرفت گفت: با توجه به صورت‌جلسه شورای بهداشت شهرستان و مکاتبه‌های هشدار دهنده اداره محیط زیست جیرفت و با تأیید پزشکان متخصص در زمینه کشت گلخانه‌ای با مصرف سموم و آفت‌کش‌های خطرناک و بیماری‌زا و آلودگی‌های ناشی از تجمع حشرات و بوی تعفن کامیون‌های حامل کود شیمیایی و حیوانی که زندگی را به کام مردم تلخ کرده بود، به بررسی این موضوع اقدام و نتیجه به دادسرای جیرفت اعلام شد.
رستمی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای سلامتی مردم دستور قاطع برای جلوگیری از کشت گلخانه‌های حریم شهر صادر شد که این اقدام مانع از بروز بیماری‌های پوستی، عفونی، گوارشی و سرطان در منطقه شده و رضایت مردم را در بر داشته و این نتیجه با همکاری و تعامل نهادهای ذیربط با دادسرا بوده است.
تبصره اول: آیا در حریم شهر یزد کشت گلخانه ای وجود دارد!؟

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان