آرمان داعش و تکفیری ها این است که با اهداف بلند اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) مقابله کنند تصریح کرد: داعش پس از مدتی با شکست در سوریه با هماهنگی برخی دولتمردان و نظامیان بدون هیچ حادثه‌ای وارد عراق شدند و دست به جنایات فراوانی زدند به طوری که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت را نیز سر بریدند.


 سردار فضلی در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای هنرمندان استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای صدر اسلام تا جنگ تحمیلی، شهیدان محراب شهدای بیداری جهان اسلام، دانشمندان شهید، سرداران تیپ 18 الغدیر و 4 هزار شهید استان یزد اظهار داشت: در ایام تیرماه حوادث مختلفی غیر از دفاع مقدس بر این مردم شریف تحمیل شد که بازنگری در آنها چهره نفاق را بیش از پیش روشن می‌کند.

سردار فضلی ادامه داد: در کشور ایران قریب به 16هزار و 400 شهید در مواجهه و مقابله با منافقان و عوامل ضد انقلاب، تقدیم انقلاب اسلامی شده است که امروز هم در جهان اسلام به دلیل غفلت و بی‌بصیرتی گروه‌های معاند برای پشتیبانی از مستکبران شکل گرفتند که متأسفانه برخی از کشورهای عربی منطقه نیز از آنها حمایت کردند.

 فرمانده قرارگاه راهیان نور با بیان اینکه امروزه با حوادث پی در پی گروه‌های معاند که شناخت آنها از قرآن و عترت دچار فقر است، مواجه شده‌ایم تصریح کرد:معلوم این دسته از افراد یا قرآن و عترت را نمی‌شناسند و یا تفسیر افراطی از قرآن دارند و نوع تفکر آنها سبب به وجود آمدن طالبان، تکفیری‌ها و داعش شده است که اگر می‌توانستند به مقدسات ما تعرض کنند، به طور قطع کوتاهی نمی‌کردند.
 وی با بیان اینکه آرمان داعش و تکفیری ها این است که با اهداف بلند اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) مقابله کنند تصریح کرد: داعش پس از مدتی با شکست در سوریه با هماهنگی برخی دولتمردان و نظامیان بدون هیچ حادثه‌ای وارد عراق شدند و دست به جنایات فراوانی زدند به طوری که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت را نیز سر بریدند.


وی گفت: اگر داعش و گروهک های تروریستی جرأت تعرض به مقدسات ما را ندارند به خاطر روحیه سلحشوری و اعتماد به خدا، روحیه ادای تکلیف و تبعیت از ولایت مانع از کار آن ها شده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آرمان داعش و تکفیری ها این است که با اهداف بلند اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) مقابله کنند تصریح کرد: داعش پس از مدتی با شکست در سوریه با هماهنگی برخی دولتمردان و نظامیان بدون هیچ حادثه‌ای وارد عراق شدند و دست به جنایات فراوانی زدند به طوری که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت را نیز سر بریدند.



جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نخستین کنگره شهدای استان یزد اظهار داشت: شهدای هنرمند سختی‌های بسیاری را به جان خود خریدند تا یک فیلم، یک گزارش یا یک عکس از دفاع مقدس ثبت شود و اگر امروز اثری از دوران دفاع مقدس بر جای مانده، به خاطر هنر شهدا و جانبازان هنرمند است.

سردار علی فضلی ضمن احترام به تمام مادران و پدران شهدای اسلام به ارائه خاطراتی از شهدای هنرمند پرداخت و بیان کرد: جمعی همراه با خانواده های چند شهید به خدمت رهبر معظم انقلاب در 26 خرداد امسال مشرف شدیم، وقتی رهبری با فزرندان و خانواده شهدا صحبت کردند که پس از تمجید شهدا ایشان فرمودند« من هزاران دیدار با خانواده های شهدا را داشته ام حتی گفتگوهای دوطرفه ای داشته ایم که حتی یک مورد شکوائیه از مادر یا پدر شهیدی نشنیده ام چراکه خانواده شهدا هوشمندانه با خدا معامله کرده اند."

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه یزدی ها در همه آرمان های دفاع از انقلاب اسلامی چه قبل از تشکیل تیپ 18 الغدیر و چه بعد از آن  همواره پیشتاز بوده اند خاطر نشان کرد: کسانی چون شهید منتظر قائم قبل از دفاع مقدس و  همچنین سرداران شهید تیپ 18 الغدیر در دفاع مقدس، ادای دین و وظیفه کردند به طوری که تا ابد تاریخ در مورد یزدی ها داوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهید صدوقی پیشتاز مجاهدت و مبارزه بود اظهار داشت: بارها بنده شهید صدوقی در دفاع مقدس زیارت کردم و دیدم که نفس گرم و مسیحایی ایشان در میان رزمندگان به ویژه یزدی‌ها مشهود است.

سردار فضلی با اشاره به اینکه تیپ 18 الغدیر به واسطه شهید صدوقی در آن زمان تشکیل شد ادامه داد: یزدی ها در عملیات‌های بزرگی همچون والفجر 8 و تصرف جزیره ام الرصاص شرکت کرده اند و به یقین می توان گفت عملیات نیست که یزدی ها در یگان های آن حضور نداشته باشند.

وی سخنانش را با یادی از شهید بابایی و ایراد خاطره ای از وی در خصوص دیدارش با حضرت امام(ره) و نحوه شهادت ایشان  افزود: از این شهدا به جز اطاعت از امام و رهبری چیزی در ذهن ندارم.

سردار فضلی با اشاره به اینکه مردم ما امروز به بهترین نحو ممکن به شهدا و هشت سال دفاع مقدس روی آورده‌اند بیان کرد:  یکی از نمونه‌های بارز آن، کاروان‌های راهیان نور است به طوری که سال گذشته بیش از چهار میلیون و 860هزار نفر با کاروان‌های راهیان نور عازم مناطق عملیاتی کشور شدند.

سردار فضلی با بیان اینکه  این هنر و غیرت مردان خدا بود که در ترسیم حماسه‌های دوران دفاع مقدس کوشیدند اذعان داشت: امام (ره) نیز در 30 شهریور 67 در آخرین ماه های قبل از رحلت برای هنرمندان پیام دادند و از هنر هنرمندانی که هم در میدان مجاهدت شرف حضور پیدا کردند و چه زیبا شهادت را  هم به آغوش کشیدند تقدیر کردند.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان کنگره شهدای هنرمند در استان یزد تصریح کرد: خروجی این کنگره‌ها باید مروت، اخوت، اخلاق اسلامی و برادری باشد زیرا شهدا نیز با همین اخلاق اسلامی وارد جبهه‌های نبرد شدند

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا