دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، ارائه برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ، گزارش تحلیلی از ماهیت ، پتانسیل و عملکرد شورای آموزش و پرورش و بررسی وضعیت نیروی انسانی دوره ابتدایی از مهم ترین مباحث دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان  بود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه از آمادگی مدارس استان برای برگزاری جشن های دهه مبارک فجر خبرداد و افزود : با توجه به اینکه در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم از امروز دانش آموزان ما به استقبال این ایام فرخنده می روند و فضا را برای برگزاری جشن ها آماده می کنند .

" احمد شیرزاد " گفت : امسال 35  عنوان برنامه برای بزرگداشت دهه مبارک فجر در مدارس پیش بینی شده  تا نوجوانان و جوانان ما بیشتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند .

شیرزاد ، بررسی وضعیت نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را خاطرنشان کرد و اظهار داشت : در سال جاری ، کسری آموزگاران مدارس از طرق مختلف تأمین شد که آموزش این عزیزان باید تداوم داشته باشد .

وی با یادآوری بازنشسته شدن افزون بر 500 نفر آموزگار تا پایان امسال گفت :   کسری نیرو در سال آینده شدت بیشتری خواهد داشت که ما از همین الان تدابیر و راهکارهای لازم را بررسی می کنیم .

دبیر شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته شوراها از همراهی و همکاری همه مسئولان معزز ، صاحب نظران بزرگوار ، نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و سایر اعضای محترم شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و مناطق ، تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت : بی تردید شورای آموزش و پرورش والاترین مرجع تصمیم گیری در آموزش و پرورش است که از مشارکت ارزنده مسئولان ارشد استان ، صاحب نظران تعلیم و تربیت ، نمایندگان اولیاء و مربیان و سایر اعضای معزز بهره می برد .

مدیر کل آموزش و پرورش ، شورای آموزش و پرورش را بزرگ ترین محملی خواند که زمینه استفاده از خرد جمعی را محقق می سازد و هفته شورا فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت و جایگاه شورای آموزش و پرورش است .

ایشان همچنین گزارشی از وضعیت بافت فرسوده مدارس و مشکلاتی که ناشی از بارندگی اخیر در مدارس ایجاد شده بود را به شورا ارائه داد .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز با اشاره به فرارسیدن ایام الله فجر انقلاب اسلامی گفت : فعالیت های دانش آموزان و مشارکت آنان در برنامه های بزرگداشت دهه فجر باید از مدرسه فراتر رود و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خارج از مدرسه را نیز در برگیرد .

دکتر " طالبی " بر ضرورت فعال شدن کارگروههای شورای آموزش و پرورش تأکید کرد و  با توجه به مشکلات فضاهای مدارس ، بر پیگیری موضوع و اختصاص اعتبار استانی قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد میانگین اعتبارات تملک دارائی های آموزش و پرورش در مقایسه با سایردستگاها بالاتر از میانگین کشوری باشد .

 

***

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا