یزد فردا :دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی دردیداری صمیمانه با مسولان سایت خبری یزد فرداضمن آشنایی با روند فعالیت این سایت خبری ساعاتی را با فرداییان گفتگو کرد .

یزد فردا :دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی دردیداری صمیمانه با مسولان سایت خبری یزد فرداضمن آشنایی با روند فعالیت این سایت خبری  ساعاتی را با فرداییان گفتگو کرد .

جوکار نماینده یزد و اشکذر در رابطه با موضوع تقسیمات کشور ی و اصلاح ان را در حوزه های  انتخابیه اظهار داشت :بحث تجدید نظر در تقسیمات کشوری از مدتها پیش در اولویت کار نمایندگان بوده و همچنان بصورت جدیدی پیگیری می شود  و امید است در دولت جدید با سرعت بیشتری این امر محقق شود،هرچند که بعضی از نمایندگان که از حوزه های فعلی راضی هستند مقاومت می کنند و در مجلس هشتم هم موضوع توسط نمایندگان مخالف مسکوت گذاشته شد .

دکتر جوکار در رابطه  با استفاده از تجربیات نمایندگان ادوار گذشته یزد  و همچنین استانداران گذشته  گفت: به استفاده از تجربیان و نظرات نمایندگان ادوار گذشته  و مسئولین ارشد دوره های پیشین  حوزه انتخابیه اعتقاد داشته و  اهمیت ویژه ای برای آن قائلیم 

وی تاکید کرد :همدلی و همکاری در راستایی منافع مردم استان پیش شرط پیشرفت وتوسعه همه جانبه استان یزد است و در راستای استفاده از تجربه های موفق نمایندگان ادوار گذشته استان و همچنین مسئولین در تمام رده ها  شخصا پیگیری کرده والبته قول های مساعدی هم داده شده  ولی متاسفانه علی رغم پیگیری های صورت گرفته این امر محقق نشده است.


دکتر جوکار در ادامه افزود "از همین تریبون اعلام می کنیم  که هرگونه طرح و برنامه و پیشنهادی که برای رشد و توسعه استان مطرح شود  به جد پیگیری خواهم کرد و معتقدم منافع مردم و استان اولویت اول و آخر من در تمام کارهایم است و نیازمند همراهی همه در این جهت هستیم .

نماینده یزد و اشکذر در ادامه یکی از موانع رشد استان را ترتیب  اولویت ها در نزد مسئولین و افراد دانست و گفت"متاسفانه این آفت که  در بسیاری از مواردمنافع استان و مردم در اولویت دوم و در مقابل منافع گروهی و حزبی قرار میگیرد .وعلی رغم تلاشهایی که که صورت میگیرد اولویت کاری خیلی ها  منافع گروهی و حزبی است ، امید واریم که شاهد تغییر در اولویت بندی ها در استان باشیم .

 

 دکتر جوکار در ادامه به سئوال مشکلات الایندگی صنایع و به ویزه فولاد را چگونه ارزیابی و در جهت رفع آن چه برنامه ای دارید ،اظهار داشت :در گذشته چشم انداز توسعه استان بر مبنای  توسعه فولاد  تنظیم شده  و در حال حاضر باید تمام تلاش خود را بر این موضوع بگذاریم که عوارض الایندگی ان را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در ادامه گفتگوی خود در پایگاه خبری یزدفردا در رابطه با  عدم توزیع مناسب اعتبارات و مشکل کمبود اعتبارات عمرانی سنوات قبل و پیش بینی سهم استان در بودجه سال بعد گفت:در سال گذشته بیشتر از سی و پنج درصد اعتبارات عمرانی استان محقق نشده است و برای سال نودو سه انتظار ما از دولت جدید این است که نگاه ویزه ای به استان یزد داشته باشد و تمام تلاش خود را در جهت افزایش اعتبارات به کار خواهیم بست .

دکتر جوکار در رابطه با مطرح شدن بحث استعفاء در اعتراض به بودجه گفت:همانگونه که در گفتگو یی که با یزدفردا داشتم گفتم ما اعتراض و پیگیری خواهیم کرد و اعتقاد داریم نماینده انتخاب شده است که از حقوق موکیلنش دفاع کند و به نمایندگی از مردم شریفی که در حوزه انتخابیه هستند باید در تمام مسائلی که در رابطه با مردم اتفاق می افتد و یا تصمیم گیری می شود حضوری موثر داشته باشد و در رابطه با بودجه  هم اعتقادی به استعفاء نداشته و ندارم وبا تمام توان در جهت خدمت به مردم  و همچنین تحقق منافع مردم و استان  تلاش خواهد کرد و راهکارهای قانونی برای حل مشکل وجود دارد و دولت هم قطعا همراهی خواهد کرد .

دکتر جوکار در پاسخ به سئوال "سند چشم انداز 1404 استان را چقدر کاربردی میدانید" اظهار داشت :برنامه و افق 1404 استان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری تنیظم شده  وامیدوارم که مسئولان استان اجرای برنامه و ارزیابی های لازم را در خصوص این  سند را داشته باشند  و مشخص کنند که  از کجا حرکت  آغاز شده  و در حال حاضر  در کجا قرار داریم و با دقت و وسواس در تحقق برنامه ها گام برداشته و انشالله در 1404 شاهد تحقق سند باشیم  و نمایندگان استان هم در جهت  رفع موانع احتمالی آماده همراهی هستند .

 

 دکتر جوکار در پایان بازدید از پایگاه خبری یزدفردا در رابطه با عدم تمایل برای حضور در مجلس بعدی گفت "در هیچ جایی چنین بحثی مطرح نشده است ورسالت نمایندگی مردم این است که تا زمانی که ما را نماینده خود بدانند با تمام توان در خدمت مردم باشیم و بدر مورد مجلس بعدی هم در زمان خودش تصمیم می گیریم و درحال حاضر هیچ بحثی برای عدم حضورم مطرح نیست .


سردبیر یزدفردا در این دیدار ضمن تشکر از توجه و عنایت ویژه دکتر جوکار به رسانه ها حضور ایشان را باعث دلگرمی مجموعه یزدفردا دانست و گفت:رسانه ها در استان خصوصا رسانه های مجازی که از هیچ ناحیه ای جمایت نمی شوند نیازمند توجه جدی مسئولان و نمایندگان هستند و چنانچه راهکاری برای حمایت پیش بینی نشود نمی توان  انتظار استقلال از این رسانه ها را داشت و متاسفانه درصد زیادی از رسانه های موجود  یا از همان ابتدای تولد وابسته به جریانات و یا گروه های  خاصی  هستند و یا بعد از مدتی مجبور به تعطیلی و یا وابسته شدن هستند .


گفتنی است در این دیدار آقایان مهندس کلانتری از شورای سرپرستی یزدفردا ،جلالی سردبیر و مجید دهفانی زاده مسئول سرویس عکس  و دو تن از اپراتور های یزدفردا حضور داشتند .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا