به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد، اظهار داشت: با روندی که اکنون در فرهنگ کار و فرهنگ اجتماعی در استان یزد ایجاد شده، استان یزد باید از وجود اتباع بیگانه پاک شود، چراکه این اتباع بیگانه بخش قابل توجهی از امکانات استان را می‌گیرند و در عوض فرهنگی متفاوت برای شهر ما به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جرائم استان یزد توسط اتباع بیگانه صورت می‌گیرد، افزود: اگر روند رشد جمعیت اتباع بیگانه در استان یزد به همین شکل پیش برود، فرهنگ و اعتقاد ما در آینده دچار چالش می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت استان یزد، بیان کرد: یزد از نظر صنعتی سومین استان کشور است و از نظر تولید خالص داخلی، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و از لحاظ درآمد برای دولت، استان چهاردهم و از نظر دریافتی استان بیست و نهم کشور محسوب می‌شود.

جوکار تأکید کرد: یزد جای رشد و توسعه بسیاری دارد اما باید از سوی مدیران ارشد و نمایندگان استان، توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی در مورد علم پزشکی و جایگاه یزد در این زمینه، بیان داشت: یزد از نظر پزشکی در بسیاری از تخصص‌ها، در خاورمیانه یک قطب محسوب می‌شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با اشاره به دیگر ظرفیت‌های استان یزد عنوان کرد: یزد از نظر ذخائر معدنی جایگاه دوم ر سطح کشور را دارد اما متاسفانه صنایع استان در زمینه صنایع معدنی، رشد نداشته‌اند و معادن ما همچنان در مسیر خام فروشی سیر می‌کنند.

جوکار عنوان کرد: در مجموع، ظرفیت‌های یزد بسیار بالاست اما این استان آنچه که شایسته یزدی‌های تلاشگر و سختکوش را ندارد و لازم است از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری‌های بیشتر و بهتری شود و مردم یزد به حق واقعی خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به فعالیت 6 ساله استاندار سابق یزد، افزود: ایشان فردی ولایتمدار، سختکوش و مخلص بوده است و آنچه در توان داشت برای استان گذاشت و در تهران نیز پیگیری و اقداماتی کرد که شاید شایسته یک استاندار نبود اما گام‌های خوبی برای استان برداشته شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس، نیاز استان یزد را مدیریتی تحول‌گرا دانست و بیان کرد: یزد مدیران لایق و کارآمدی دارد که باید از آنها استفاده شود.

جوکار خاطرنشان کرد: از برخی استان‌ها، هفت وزیر وارد کابینه دولت شده اما از یک یک وزیر هم نداشته‌ایم که این مسئله به طور قطع در توزیع امکانات تاثیرگذار است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس تأکید کرد: همه مردم استان باید به طور یکسان از خدمات دولت بهره‌مند شوند در حالی که اکنون شرایط به نحوی است که روستاها در حال تخلیه است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط در یزد باید به نحوی پیش برود که رشد متعادل و متوازن برای همه مردم داشته باشیم و امکانات به طور عادلانه توزیع شود.

جوکار تصریح کرد: مسئله اول و آخر استان ما، آب است و در طول تابستان با دوستان دست‌اندرکار اجازه ندادیم به مردم شوکی وارد شود اما در سایه ظلمی که برخی به استان کردند، مردم یزد بدترین آب را در تابستان امسال نوشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بافت قدیمی یزد در حال تخریب است و مدیران استان باید تلاش کنند این میراث 3هزار ساله را حفظ کنند.

در این مراسم از تلاش‌های مهندس محمدرضا فلاح‌زاده تجلیل و سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا