محمدرضا فلاح‌زاده، ظهر امروز در مراسم تودیع خود با حضور وزیر کشور اظهار داشت: در استان کارهای بسیاری انجام شده اما کم و کسری هنوز بسیار است و به عنوان یک شهروند یزدی، آماده همکاری با استاندار جدید هستم.

وی با بیان اینکه مرسوم است در جلسات تودیع و معارفه، گزارش ارائه می‌دهند اما من موافق این رسم نیستم، افزود: شهدای ما در دوران دفاع مقدس جنگیدند و هیچ گزارش عملکردی هم ارائه ندادند.

فلاح‌زاده بیان کرد: استانداران قبل از من، خدمات بسیاری انجام دادند که این خدمات مورد تقدیر و تشکر است و همواره تاکید داشته‌ام که اقدامات مثبت و اشتباهات را باید در کنار یکدیگر دید.

وی تاکید کرد: تاکنون در جمع‌هایی که حضور داشته‌ام، اجازه نداده‌ام در مورد استانداران قبلی غیبت شود و همواره تلاش کرده‌ام تا ولایت‌مداری، توسل‌مداری، تحول محوری و تفکر محوری را مدنظر قرار دهم.

استاندار سابق یزد با اشاره به تصویب چند سند مهم در استان یزد بیان کرد: با همکاری مدیران دستگاه‌های استان یزد، سند توسعه سلامت، سند توسعه کشاورزی، سند چشم‌انداز شهرستان‌ها و ... تصویب شده و به مدیریت لازم است تا این اسناد به سرانجام برسند.

فلاح‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در طول شش سال گذشته در حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: صدور مجوز 120 تشکل فرهنگی و قرآنی، برگزاری کنگره شهید صدوقی، کنگره وحشی بافقی و ... از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی همچنین از احداث 225 مدرسه، 324 نمازخانه در آموزش و پرورش، کسب مجوز چهار دانشگاه، 59 سوله ورزشی، ثبت سه اثر در فهرست آثار جهانی، مرمت هزار و 780 بنای تاریخی، بازسازی 10 قلعه تاریخی در 10 شهرستان و پیگیری ساخت شش بیمارستان و ... به عنوان بخشی از خدمات عمرانی انجام شده در این مدت یاد کرد.

فلاح‌زاده همچنین از احداث سه نیروگاه طی شش سال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه برق‌رسانی اقدامات خوبی در استان یزد انجام شد و اکنون همه روستاها نیز از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی در مورد آبرسانی نیز عنوان کرد: آبرسانی به 9 شهر استان یزد انجام شده و اقدامات مطالعاتی برای راه‌اندازی خط دوم انتقال آب نیز انجام گرفته است.

استاندار سابق یزد همچنین عنوان کرد: توزیع بودجه در کشور اشکالاتی دارد و با پیگیری استانداران، هر استانی که بتواند، پروژه بیشتری را ردیف‌دار می‌کند که این مشکل‌ساز است.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا فلاح‌زاده تجلیل و سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.منبع/فارس

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا