یزدفردا :آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد اظهار داشت: یزد، هم دارالعباده و هم دارالعلم است و سابقه پرورش بزرگان بسیاری در کارنامه این استان است.

به گزارش فارس یزد وی افزود: همه فقها و حتی سیاسیون یزد اثرگذار بوده‌اند اما در برهه‌ای از زمان و پس از انقلاب، وقفه‌ای در کار فرهنگ ایجاد شد و یزد در تربیت طلاب و رونق حوزه‌های علمیه عقب ماند.

ناصری عنوان کرد: این امر، ضربه‌ای بزرگ برای فرهنگ یزد است و اکنون احساس ضرورت می‌کنیم که حوزه‌های علمیه و طلاب و بزرگان دین باید احیا شوند.

وی تاکید کرد: مسئولان به ویژه مسئولان ارشد استان باید در این زمینه بیشتر سرمایه‌گذاری و توجه کنند.

امام جمعه یزد همچنین از وزیر کشور خواست: در وزارت کشور جایگاه ایجاد شود که آمار و بایگانی و بانک اطلاعاتی افراد در سطح کشور باشد تا در همه دوره‌ها بتوان از شخصیت‌های هر استان در امور مختلف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در وزارت کشور باید ساز و کاری ایجاد شود که هر فردی رئیس جمهور شد، با استفاده از این ساز و کار بداند چه افرادی با چه خصوصیات و توانایی‌هایی در هر استان وجود دارند و از آنها برای مسئولیت‌های مهم هر استان استفاده کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر کشور بیان کرد: دولت باید یک سخنگو داشته باشد که مردم گیج نشوند نه اینکه راجع به هر موضوعی، همه اظهار نظر کنند و مردم را دچار مشکل و دشمنان را ترغیب به تفرقه‌اندازی کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن همه سرمایه گذاری خود را بر روی از بین بردن و خدشه دار کردن فرهنگ اعتقادی ما انجام داده است، یادآور شد: تفرقه میان مسئولان، این فرصت را برای دشمنان بیش از پیش فراهم می‌‌کند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازها و مشکلات استان یزد اظهار داشت: بحران آب، بافت‌های تاریخی و فرسوده، اتباع بیگانه، اشتغال، صنعت و ... از مهم‌ترین مسائل استان یزد به شمار می‌روند و نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر و پیگیری دارند.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا فلاح‌زاده تجلیل و سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا