پنجمين مسابقات نوآوري وابتكارات دانش‌آموزي به همت پارك علم وفناوري يزد و با همكاري ادره كل آموزش و پرورش و بنياد نخبگان و اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان يزد در تاريخ 25 و26 مهرماه در سالن ورزشي شهيد صدوقي برگزار مي‌شود.

مدير مركز نوآوري پارك، وجه تمايز مسابقات امسال را در رشته هاي جديد شكارچي نور، رالي، ربات همكار و هوافضا دانست و گفت: رشته‌هايي كه در سال گذشته برگزار شده شامل ربات فوتباليست، ربات مسيرياب، حل ماز، جنگچو و نمايشگاهي امسال نيز دانش‌آموزان در آنها به رقابت مي‌پردازند.

درخشان اهداف برگزاري اين مسابقات را پرورش خلاقيت در جوانان، بالابردن روحيه اعتماد به نفس، لذت بردن نوجوانان و جوانان از شيوه‌هاي گوناگون حل مسأله و ارائه فرصت‌ مناسب براي فعاليت يادگيري چندگانه عنوان كرد.

وي افزود: اين مسابقات از سال 89 به همت پارك پارك علم و فناوري يزد و آموزش و پرورش استان آغاز شده و تاكنون توانسته حاميان خوبي را از ميان نهادهاي استان جذب نمايد كه در اين راستا، استانداري يزد، اداره كل فني و حرفه اي استان و نخبگان استان نيز در اين مسير همراه شده اند. وي شروع مسابقات را با 104 تيم عنوان نمود كه در دوره چهارم به 259 تيم افزايش يافته است.

درخشان، انجام اين مسابقات را گامي در جهت آشنايي دانش‌آموزان با فناري‌هاي نوين و تقويت مهارت‌هاي عملي و خلاقيت آنها و شناسايي استعدادها با رويكرد هوش‌هاي چندگانه برشمرد.

گفتني است علاقه‌مندان مي‌توانند جهت ثبت نام و كسب اطلاع بيشتر  به سايت اين مسابقات به ادرس   WWW.REGISTER.PARSANELC.COM  مراجعه كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا