خبرنگار اعزامی یزدفردا به بافق  :نخستین کنگره ملی کمالدین محمد وحشی بافقی در شهرستان بافق آغاز شد.

از امروز و با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی به‌ویژه علاقه‌مندان به وحشی‌بافقی نخستین کنگره ملی کمالدین محمد وحشی بافقی در شهرستان بافق استان یزد آغاز شد.
بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر نخستین کنگره ملی وحشی بافقی گفت: امروز شاهد آن هستیم که نتیجه حاصل از 2 سال برنامه ریزی به بار نشسته و سرانجام پس از طی مراحل مختلف این کنگره کار خود را آغاز نموده است.
عبدالحسینی از کنگره ملی وحشی بافقی به عنوان یکی از مهمترین رویداد های فرهنگی استان یزد و کشور یاد کرد و افزود: وحشی بافقی به رغم بهره‌مندی از ذوق ادبی بسیار و بر جا گذاشتن آثاری بی‌نظیر، مهجور مانده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده جهت برگزاری این کنگره گفت: چاپ 5 عنوان کتاب، ساخت مجموعه تلویزیونی، چاپ تمبر، ساخت تیزر، چاپ پوستر، ویژه نامه و بولتن و ساخت تندیس از مهمترین فعالیت های انجام گرفته جهت برگزاری این کنگره ملی می باشد.
دبیر کنگره ملی وحشی بافقی با بیان اینکه به منظور معرفی بیش از پیش وحشی بافقی به ادب دوستان کشور، اقدامات متعددی انجام شده که از آن جمله می‌توان به چاپ کتاب‌هایی از وحشی بافقی یا در مورد این شاعر بزرگ اشاره کرد.
عبدالحسینی ادامه داد: در این راستا کتاب‌های آتش جانسوز در شرح آثار وحشی بافقی، شرح پریشانی نگاهی به زندگی و آثار وحشی بافقی، تصحیح جدید دیوان وحشی بافقی، دیوان نفیس وحشی بافقی و یزد در عصر صفویه
منتشر شده که در مراسم اختتامیه کنگره این کتاب‌ها رونمایی خواهند شد.
دکترملک ثابت دبیرعلمی این کنگره هم با اشاره به مقالات رسیده به کنگره ملی وحشی بافقی، خاطرنشان کرد: تا زمان تعیین شده برای ارسال آثار به این کنگره، بیش از 400 اثر به دبیرخانه رسیده که از میان این آثار، در مجموع 40 مقاله برگزیده شده که در کنگره ارائه خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا