یزدفردا"مدیر كل آموزش و پرورش در نشست شورای امر به معروف و نهی از منكر ؛اصلاح نگرش و تقویت تشكل های محلی با رویكرد دینی ، فرهنگی و اجتماعی زمینه ساز احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منكر است .

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد ، نشست شورای امر به معروف و نهی از منكر آموزش و پرورش استان با حضور مدیر كل آموزش و پرورش ، دبیر استانی ستاد امر به معروف و نهی از منكر و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات شهید ساداتی برگزار شد .

مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست گسترش محیط های مسكونی و تراكم بالای جمعیت در یك محل را موجب پنهان شدن هویت شخصی در هویت جمعی و كاهش نظارت های اجتماعی دانست .

 

" محمد كاظم رحیمی نژاد "  با مرور ریشه های عمیق و قوی قرآنی ، روایی و عقلی فریضه ی امر به معروف و نهی از منكر ، اظهار داشت : اگر این فریضه به عنوان یك فرهنگ در جامعه درآید و آحاد جامعه پذیرای نقد دیگران باشند ، زمینه ی احیا و اجرای امر به معروف فراهم می شود .

رحیمی نژاد نقش خانواده ها در ایجاد این نگرش و طرز تلقی را یادآور شد و تصریح كرد : علاوه بر اصلاح نگرش ها  ، گسترش نظارت های محلی و قطاعی از طریق فعال كردن و تقویت تشكل های محلی در جزء جزء اجتماع با رویكردهای فرهنگی و اجتماعی و دینی از دیگر عوامل مؤثر در این راستاست .

وی تأثیر ماه مبارك رمضان در به حداقل رساندن منكر در جامعه را خاطر نشان كرد و گفت : به بركت ماه مبارك رمضان ، در این ایام بروز منكر به حداقل می رسد و شرایط گسترش معروف در نهایت آن فراهم می گردد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم در این نشست گفت : زیباترین جلوه های قلبی ، لسانی و عملی امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ی تعلیم و تربیت اتفاق می افتد .

 

" حمید رستگاری " با مقایسه ی نمود و بروز فریضه امر به معروف و نهی از منكر در مدرسه و جامعه افزود : آموزش استانداردها ، عالم تر و عامل تر بودن آمران به معروف ، متفق القول و متفق العمل بودن مربیان و عوامل مدرسه ، همراه با خیر خواهی و دلسوزی ، از عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منكر در مدارس است .

رستگاری تعریف استانداردهای معروف و منكر در جامعه را ضروری دانست و اضافه نمود : تعریف این استانداردها و آموزش افراد جامعه یكی از عوامل زمینه ساز اجرا و احیای این فریضه ی الهی است .

در ادامه كارشناسان حاضر در جلسه ، نقطه نظرات و راهكارهای اجرایی خود را در این زمینه ارائه كردند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا