مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، " مالیات " را یکی از درآمدهای غیرنفتی کشور برشمرد و گفت: اتکا به درآمدهای غیرنفتی راه حل برون رفت از بسیاری از مشکلات است.

گزارش روز سه شنبه سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد به نقل از روابط عمومی این اداره کل " سید رضا  نوربخش " با بیان اینکه نوسانات شدید قیمت نفت و تغییرات در بازار خرید و فروش آن اجتناب پذیر است، افزود: برای بهبود ساختار اقتصادی کشور باید بودجه بر اساس درآمدهای غیر نفتی از جمله مالیات تنظیم شود.

وی تصریح کرد: کاهش و یا افزایش قیمت نفت برای کشورهای صادر کننده و وارد کننده این محصول مزایا و معایب مختلفی دارد؛ در حالی که مالیات می تواند بهترین منبع تامین درآمد دولت به ویژه در شرایط نوسانات بازار نفت باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد همچنین گفت: اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده روشی موثر برای  بهبود ساختار اقتصادی کشور و تامین هزینه های جاری دولت است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات بر ارزش افزوده و نقش آن در توسعه و رونق اقتصادی کشور، گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه را بدنبال دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا