منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان / رئیس بیمارستان مجیبیان یزد با اشاره به اجرای نسخه 02 پزشک خانواده گفت: برنامه پزشک خانواده ونظام ارجاع در مناطق شهری اصولا طرح خوبی است ولی تنها نگرانی ما از جانب بیمه ها است که به تعهدات خود عمل نکنند.

دکتر جلال مجیبیان در ادامه اظهار داشت: با اجرای برنامه پزشک خانواده ونظام ارجاع در مناطق شهری سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران کاهش می یابد که این مهم یک مزیت خوب برای بیمار و پزشک است.

وی ادامه داد: از آنجا ما هیچ اطلاعی در مورد موفقیت این طرح در سایرکشورهای مجری نداریم بنابراین باید صبر کنیم این برنامه اجرایی شده سپس اظهارنظرنمائیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرکز درمانی  مجیبیان یزد در این برنامه ملی شرکت خواهد کرد یا خیر؟ تصریح کرد: بله، مرکز درمانی مجیبیان یزد نیز در این برنامه کشوری شرکت خواهد کرد اما فقط نگران سازمانهای بیمه گر هستیم، در صورتی که سازمانهای بیمه گر به تعهدات خود به صورت کامل عمل کنند مشکلی نداریم.

دکتر مجیبیان با تاکید بر این مطلب که جهت اجرای این برنامه به نقدینگی لازم احتیاج داریم عنوان داشت: در صورتی که سازمانهای بیمه گر حداقل 60 درصد تعهداتشان را عملی کنند ما می توانیم در اجرای طرح نسبتا موفق باشیم چرا که در استان یزد 80 درصد شهروندان تحت پوشش بیمه های مختلف قراردارند.

وی همچنین عنوان داشت: بحث بیمه های تکمیلی نیز از دیگر مشکلاتی است که باید راهکار مناسبی جهت اجرای موفق این طرح اتخاذ گردد.

رئیس بیمارستان مجیبیان یزد در پایان موکدا تاکید کرد: نگرانی ما در اجرای این برنامه این است که در مسیر اجرای این برنامه با مشکلات مالی برخورد کنیم.


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا