نامه سرگشاده محمد مهدی فرهنگ  دوست خطاب به مهندس اولیاء نماینده یزد و صدوق در واکنش به نطق میان دستور نماینده یزد :
چرا در آن موقع اعتراض نکردید که استاندار محترم فقط همکاران و همشهریان خود را به جبهه اعزام می‌کند


یزدفردا :در پی 
انتقاد مهندس اولیاء نماینده یزد از استانداریزد در نطق میان دستور مجلس"محمد مهدی فرهنگ دوست یکی از فرماندهان تیپ الغدیر یزد که بعد از استاندار یزد بیشترین سابقه حضور در مناطق جنگی را در استان یزد دارد با نگاشتن نامه ای سرگشاده خطاب به مهندس اولیاء نماینده یزد و صدوق که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته است ، به اظهارات وی در مجلس پاسخ داد

فرهنگ دوست در قسمتی از این نامه آورده است :
آیا می‌دانید استاندار محترم از رزمندگان بالای 80 ماه سابقه حضور در جبهه، جانباز بالای50٪، و برادر شهید و از خانواده‌‌های ریشه‌دار، متدین و صاحب نظر در امورات فرهنگی و سیاسی که برادرانشان همه از رزمندگان دوران دفاع مقدس.... است .
وی در قسمت دیگری از نامه خود با اشاره به کارنامه فلاح زاده استاندار یزد در هشت سال دفاع مقدس  آورده است :بعد از دفاع و در عرصه سازندگی کشور جزء افرادی بودند که در اکثر پروژه‌های بزرگ عمرانی مانند سدسازی،راه‌سازی،خطوط انتقال آب، گاز و ...نقش اساسی را ایفا نمودند،فرماندهی لشکر مهندسی 40 صاحب‌الزمان (عج) اصفهان که یکی از اقدامات اولیه ایشان تکمیل نمودن قطعه‌ای از پروژه انتقال آب زاینده‌رود به یزد که مدتها تعطیل شده‌بود، می‌باشد .

فرهنگ دوست با یاد آوری مطلب ایراد شده نماینده یزد که "
استاندار  از همشهریان خود در مسئولیتها بکارگیری نموده‌اند"آن را  نشان از عدم اطلاع دانسته و آورده است:در دوران تصدی ایشان تا جائی که بنده اطلاع دارم تعدادی که بکارگیری شده‌اند از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند که نسبت به زمان مسئولیت جنابعالی در معاونت عمرانی استانداری خیلی عددی نمی‌باشد.

مهدی فرهنگ دوست با اشاره اظهارات نماینده یزد پیرامون  همکاران سابق استاندار نوشته است:همین همکاران سابق استاندار (به تعبیر شما) در مقابل این دشمنان تا دندان مسلح آنچنان ایستادند که امروز اگر امنیت و آرامشی هست به برکت آن ایستادگی و فداکاریهاست.
وی در همین زمینه آورده است :راستی چرا در آن موقع اعتراض نکردید که استاندار محترم فقط همکاران و همشهریان خود را به جبهه اعزام می‌کند!؟ و چرا شما، اقوام و دوستانتان را نمی‌برند؟وی افزوده است:جناب آقای اولیاء: بنده مدتی بود می‌خواستم از شما سؤال کنم سابقه جبهه و ایثارگری خود و اقوامتان را اگر ریا نمی‌شود رسماً ‌اعلام نمائید

وی در ادامه این سئوال را کطرح کرده است:جناب آقای اولیاء: در طول دوران تصدی مسئولیتهای معاونت عمرانی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست سازمان برنامه و بودجه سابق استان چه اقداماتی را انجام دادید؟ چند سند توسعه و چشم‌انداز استانی را تدوین نموده‌اید؟

فرهنگ دوست در قسمتی دیگر از نامه خود آورده است :
چرا؟ تا جایی که بنده اطلاع دارم به نمایندگان محترم در حداقل حقوقی !!!! که می‌گیرند مبلغی تحت عنوان حق ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنند تا در حوزه‌های انتخابیه از خودروهای دولتی استفاده نکنند. اگر صحیح است چرا جنابعالی هر وقت در حوزه انتخابیه حضور دارید از لحظه ورود تا لحظه خروج یکدستگاه خودرو دولتی در اختیارتان هست؟

مهدی فرهنگ دوست در پایان نامه خود با ارائه جدولی از وضعیت نیروهای پاسدار در سمت های مدیریتی استان تعداد آنها را از 248 پست مدیریتی استان تنها 14 نفر که 5 نفر از آنها بازنشسته شده و تنها 9 نفر از مدیران استان مامور به خدمت از سپاه هستند

متن   کامل  نامه سرگشاده محمد مهدی فرهنگ دوست خطاب به مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق  :


امام خمینی (ره):
 

در تقدم ملاكها هيچ ارزش و ملاكي مهمتر از تقوي و جهاد در راه خدا نيست...

 

جناب آقای علی اکبر اولیاء نماینده مردم محترم و شریف شهرستانهای  یزد  و صدوق  در مجلس شورای اسلامی

 
سلام علیکم
 

در نطق میان دستور تاریخ 17شهریورماه 89 در مجلس شورای اسلامی گفته بودید که استاندار محترم به غیر از همشهریان و همکاران سابق از افراد دیگر استفاده کنند لذا لازم دانستم به عنوان یکی از همکاران سابق استاندار محترم مطالبی را جهت روشن شدن ذهن جنابعالی و تنویر افکار عمومی به رشته تحریر درآورم:

 

1)   آیا می‌دانید استاندار محترم از رزمندگان بالای 80 ماه سابقه حضور در جبهه، جانباز بالای50٪، برادر شهید حجه‌الاسلام محمدباقر فلاح‌زاده، از خانواده‌‌های ریشه‌دار، متدین و صاحب نظر در امورات فرهنگی و سیاسی که برادرانشان همه از رزمندگان دوران دفاع مقدس ،خصوصاً حجه‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ‌ حسین فلا‌ح‌زاده که از مجتهدین مورد اعتماد و عضو استفتائات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و حجه‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد هادی فلاح‌زاده معاون بعثه مقام معظم رهبری می‌باشند.

مسئولیت‌های ایشان تا کنون نیروی شناسائی و جانشین معاونت اطلاعات و فرماندهی گردان در لشکر 19 فجر،معاون عملیات، جانشین و فرماندهی تیپ مهندسی رزمی 46 الهادی(ع)را در دوران پر افتخار دفاع مقدس در کارنامه دارندو بعد از دفاع و در عرصه سازندگی کشور جزء افرادی بودند که در اکثر پروژه‌های بزرگ عمرانی مانند سدسازی،راه‌سازی،خطوط انتقال آب، گاز و ...نقش اساسی را ایفا نمودند،فرماندهی لشکر مهندسی 40 صاحب‌الزمان (عج) اصفهان که یکی از اقدامات اولیه ایشان تکمیل نمودن قطعه‌ای از پروژه انتقال آب زاینده‌رود به یزد که مدتها تعطیل شده‌بود، می‌باشد

همچنین اجرای ده‌ها پروژه دیگر، فرماندهی ارشد سپاه در استان یزد و فرمانده تیپ مستقل 18 الغدیر که خدمات ایشان در این دوره بر کسی پوشیده ‌نیست ( تکمیل نقشه‌ها و شروع عملیات اجرائی ساخت فرهنگسرای غدیر تا مرحله سفت کاری( حداقل50٪ پیشرفت کار)، بررسی کارشناسی و اخذ مجوز جهت آزادسازی هکتارها زمین کشاورزان روستای محمدآباد که سالها جزء زمینهای پادگان شهید صدوقی(ره) و تیپ مستقل 18 الغدیر بود.

 پیگیری و اخذ مجوز تغییر کاربری قسمتی از زمینهای پادگان شهید صدوقی(ره) و واگذاری به کارکنان تیپ مستقل 18 الغدیر (طرح طوبی)، فعال نمودن ستاد کنگره سرداران و 4000 شهید استان و سرکشی از منازل کلیه شهدای استان، توسعه، تکمیل و تجهیز مجتمع درمانگاهی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در منطقه امامشهر، تکمیل کارهای ساختمانی و تأمین تجهیزات باشگاه فرهنگی ورزشی فجر در آزادشهر ، تأسیس شرکت تعاونی مسکن جهت کارکنان تیپ مستقل 18 الغدیر و ده‌ها طرح دیگر) فرماندهی ارشد استان فارس و فرماندهی لشکر 19 فجـر و با توجه به تخصص و تجارب ایشان در نهایت انتخاب ایشان توسط سردار رشید اسلام شهید بزرگوار حاج احمد کاظمی به عنوان فرماندهی قرارگاه سازندگی کربلا که اجرای پروژه‌‌های عظیم سدسازی، جاده‌ سازی، انتقال آب و تأسیس چندین شرکت و مؤسسه سازندگی در کشور را به عهده داشتند ،که اگر خواسته‌باشم یک به یک نام ببرم از حوصله این نامه خارج است.

2)   اظهار داشته‌‌اید که استاندار محترم از همشهریان خود در مسئولیتها بکارگیری نموده‌اند که خیلی خنده‌دار است و نشان دهنده عدم اطلاع شما می‌باشد ،چون در دوران تصدی ایشان تا جائی که بنده اطلاع دارم تعدادی که بکارگیری شده‌اند از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند که نسبت به زمان مسئولیت جنابعالی در معاونت عمرانی استانداری، برادرانتان یکی در ریاست سازمان مسکن و شهرسازی، دیگری ریاست دفتر استاندار و مدتی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و نهایتاً یکی دیگر از برادرانتان ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدتی هم مسئول یکی از گروه‌های دانشگاه یزد خیلی عددی نمی‌باشد.

ضمناً چون در دوران تصدی شما در معاونت عمرانی و دوستانتان در استانداری بعد از الحاق ابرکوه که در آن زمان بخش بود به استان یزد بخشدار و سپس فرماندار شهرستان ابرکوه اکثراً غیر بومی بودند انتخاب فرماندار شهرستان و نماینده مردم در شهرستانهای ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم هم جزء همشهری های استاندار محترم محسوب نموده‌اید!!!!

 

3)   اما در مورد همکاران سابق که منظورتان سپاه می‌باشد جنابعالی و همگان واقفند که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» زیرا در زمان غربت و تنهائی اسلام و هنگامی که صدام (علیه‌ العنه) با پشتیبانی و هدایت استکبار و صهیونیزم جهانی به کشور عزیزمان حمله کردند، همین همکاران سابق استاندار (به تعبیر شما) در مقابل این دشمنان تا دندان مسلح آنچنان ایستادند که امروز اگر امنیت و آرامشی هست به برکت آن ایستادگی و فداکاریهاست.

راستی چرا در آن موقع اعتراض نکردید که استاندار محترم فقط همکاران و همشهریان خود را به جبهه اعزام می‌کند!؟ و چرا شما، اقوام و دوستانتان را نمی‌برند؟

 

جناب آقای اولیاء: بنده مدتی بود می‌خواستم از شما سؤال کنم سابقه جبهه و ایثارگری خود و اقوامتان را اگر ریا نمی‌شود رسماً ‌اعلام نمائید، چون بنده شما را در مراسم‌ها و گردهمائی‌ رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده محترم شهدابه عنوان عضو ندیده‌ام و اگر خیلی کم دیده‌ام به عنوان مدعو!

 

آقای نماینده، جنابعالی خدمت سربازی رفته‌اید؟ اگر ریا نمی‌شود سال و محل خدمتتان را اعلام فرمائید؟

 

جناب آقای اولیاء: در طول دوران تصدی مسئولیتهای معاونت عمرانی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست سازمان برنامه و بودجه سابق استان چه اقداماتی را انجام دادید؟ چند سند توسعه و چشم‌انداز استانی را تدوین نموده‌اید؟

 

جناب آقای اولیاء: کسی که در طول دوران پر افتخار 8 سال دفاع مقدس فرماندهی یک دسته را عهده دار بوده امروز به مراتب توانائی ادارة امورات یک استان را نسبت به افرادی که هنوز صدای گلوله را از نزدیک نشنیده‌اند ،بیشتر دارد چه رسد به کسی که فرمانده یک تیپ مهندسی رزمی را در زمان جنگ به عهده داشته‌است.

 

آقای نماینده: کسانی که امروز چشم دیدن آنها را ندارید (منظورم همکاران سابق استاندار محترم می‌باشد) هیچوقت دنبال مسئولیت نبودند و همیشه مسئولیت به آنها داده شده زیرا می‌دانند ،مسئول یعنی مورد سؤال خداوند متعال و خلق خدا بودن، مسئولیت یعنی خادم مردم بودن و شب و روز نشناختن، می‌دانند مسئولیت یعنی حافظ بیت‌المال بودن.

در اینجا لازم می‌دانم این مطلب را بگویم و قسم بخورم که استاندار محترم تحت هیچ شرایطی از وسایل بیت المال برای امورات شخصی استفاده نمی‌نمایند و حتی هدایای خود را یا نمی‌گیرند یا به خانواده‌های شهدا و ... اهداء می‌نمایند. راستی سؤالی داشتم مدتی قبل خدمت حجه‌الاسلام والمسلمین سیدجلال یحیی‌زاده نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی بودم، دیدم ایشان از خودرو دولتی حتی برای بعضی از کارهای دولتی استفاده نمی‌کنند چرا؟ تا جایی که بنده اطلاع دارم به نمایندگان محترم در حداقل حقوقی !!!! که می‌گیرند مبلغی تحت عنوان حق ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنند تا در حوزه‌های انتخابیه از خودروهای دولتی استفاده نکنند. اگر صحیح است چرا جنابعالی هر وقت در حوزه انتخابیه حضور دارید از لحظه ورود تا لحظه خروج یکدستگاه خودرو دولتی در اختیارتان هست؟

 

جناب آقای اولیاء: همکاران سابق استاندار محترم، سنگر خدمت به مردم را مانند سنگرهای دوران دفاع مهم دانسته و برای خدمت به این مردم شریف آمده‌اند نه چیز دیگری!!

 

جناب آقای اولیاء: بجای پرداختن به این مسائل که ثمره آن تفرقهٰ، تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است خوب بود خدمات استاندار محترم و همکاران سابق ایشان را هم بیان می‌کردید.

 

در پایان جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف استان جدول زیر ارائه می‌گردد تا خود مردم به قضاوت بنشینند:

 
 
 
 
 
ردیف پست‌های مدیریت-مسئولیتها تعداد کل تعداد  پاسدار توضیحات
1 معاونین استاندار 4 1 مأمور
2 مدیران کل-مشاوران استاندار 25 6 مأمور 2 نفر- بازنشسته4 نفر
3 فرمانداران 11 3 مأمور
4 شهرداران 27 - -
5

رؤسای سازمانها-ادارات و بانکها

122 2 مأمور
6 بخشداران 20 - -
7 رؤسای دانشگاهها 24 1 بازنشسته
8 مدیران شرکتهای دولتی 15 1 مأمور از وزارت دفاع
جمع کل 248 14
 

مأمور9   نفر -  بازنشسته5نفر

 

                                                                                                                                     

محمدمهدی فرهنگ‌دوست همرزم دیروز، امروز  و انشاءا... فردای استاندارمحترم                                                                                                                                        

 
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا