محمد حسین تقوایی زحمتکش: در روزهای گذشته، یک فروند هواپیمای توپولوف شرکت کاسپین پرواز 7908 ایران – ایروان، با 168 مسافر و خدمه در حوالی قزوین سقوط کرد. این هواپیما از تهران به سمت ایروان ارمنستان در حرکت بود که متاسفانه هفت نفر از شهروندان استان دارلعباده یزد به نامهای مرتضی فلاح زاده، علی لشگری ، حسین کریمی به همراه همسر و سه فرزندش در اين حادثه جان خود را از دست دادند.

مرتضي فلا‌ح‌زاده:
یکی از مسافرین توپولوف هواپیمایی کاسپین گرچه ساکن یزد نبود اما از شهروندان یزد محسوب می شود.مرتضي فلا‌ح‌زاده يكي از مسافران هواپيماي توپولوف بود كه قصد داشت از تهران به ايروان برود.
وی فرزند حجت الاسلام فلاح زاده ، مدیرکل محترم اداره کل مبلغین و قائم مقام محترم معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و برادر زاده جناب آقای محمد رضافلاح زاده ، استاندار محترم استان یزد است.
پیکر مهندس فلاح زاده در روز جمعه هفته گذشته در پايان نماز جمعه از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم تشييع و در گلزار شهداي علي بن جعفر قم به خاک سپرده شد.

علیرضا لشکری:
علیرضا لشکری، جودوکار نوجوان عضو تیم ملی کشورمان که در اثر سقوط پرواز 7908 ایران - ایروان به همراه دیگر سرنشینان این هواپیما جان باخت.
علیرضا لشکری به همراه سایر هم ‌تیمی های خود می‌ رفت تا در اردوی تدارکاتی پیش از حضور در مسابقات جهانی مجارستان با کسب آمادگی افتخاری دیگر برای کشور و استان یزد بیافریند
علیرضا لشکری به همراه هفت نفر دیگر از جودوکاران تیم ملی نوجوانان عازم کشور ارمنستان بودند اما به دلیل سقوط این پرواز در کنار دیگر سرنشینان آن جان به جان‌ آفرین تسلیم شدند.
گفته می شود وی فرزند یکی از کارمندان فرهیخته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است که وی تنها امانت الهی خود را از دست داده است.
پيكر این قهرمان جودوكار كشورمان روز دوشنبه 28 تیرماه 1388 از حسينيه ميرقطب یزد تا قبرستان خلدبرين يزد تشييع كردند و پس از اداي نماز، در قطعه مفاخر استان یزد به خاك سپردند.

دکتر حسین کریمی زارجی و همسر و فرزندانش
حسین کریمی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به همراه همسر و دو فرزندش از شهروندان فرهیخته شهر دارالعباده یزد و از ساکنین سرچشمه زارچ نیز نیز در این حادثه دلخراش جان خود را از دست دادند.
در لیست اسامی اعلام شده، حسين كريمي، ناديا كريمي، نيلوفر كريمي، نيما كريمي عنوان شده که ایشان نیز از شهروندان یزدی و از یک خانواده هستند.
گفته می شود ، وی به منظور کسب تحصیلات تکمیلی عازم ارمنستان - و سپس اکراین - بود. وی همچنین نامزد هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و صدوق بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا